Laurențiu Neculaescu, președintele Administrației Fondului pentru Mediu, a vorbit despre programele Rabla Clasic și Rabla Plus, derulate în anul 2023.
Laurențiu Neculaescu, președintele Administrației Fondului pentru Mediu, a vorbit la DC NEWS despre programele Rabla Clasic și Rabla Plus, anunțând că din anul 2024 prima de casare în cazul Rabla Plus va fi mai mică.
"Anul acesta a funcționat Programul Rabla. Este cel mai vechi program pe care îl derulează Administrația Fondului pentru Mediu. Anul acesta am avut cea de-a 20-a ediție a Programului Rabla Clasic, cel în care îți cumpărai o mașină cu combustie, normală, nu electrică. Am avut anul acesta un buget alocat de 560 de milioane de lei. Primele de casare au fost de 7.000 de lei dacă îți casai o singură mașină și 10.000 de lei dacă îți casai două mașini.
Am avut în acest an aproape 31 de mii de persoane fizice și 7.000 de companii care au beneficiat de acest program, totalizând aproape 35 de mii de autovehicule noi. S-au finalizat, sunt toate aprobate. (...) Pentru Programul Rabla Plus, cel care a înregistrat o creștere substanțială, știți că e o cerere foarte mare pentru mașinile electrice, am avut în anul acesta 2023 un buget de 780 de milioane de lei în care s-au încadrat peste 10 mii de persoane fizice și peste 4.100 de companii din România, totalizând peste 12.200 de autovehicule noi, electrice și hibrid.
Până anul acesta inclusiv, prima de casare era de 10 mii de euro pentru Programul Rabla Plus, pentru cel în care îți achiziționai o mașină pur electrică. Acum, cu această ordonanță, prima pentru mașinile electrice s-a redus la jumătate, la 25.500 de lei. Începând cu 2024 prima de casare nu va mai fi de 10.000 de euro. Am avut în vedere acoperirea unui număr cât mai mare de beneficiari. Oricum, România oferea cea mai mare primă de casare din Europa - 10.000 de euro pentru achiziția unei mașini electrice și am ales să dublăm practic numărul de beneficiari în cadrul acestui program, revenind cu valoarea primei undeva în media europeană, de 5.000 de euro.
Prima va fi de 5.000 de euro, dar bugetul rămâne același, așa cum ne-am înțeles cu asociațiile din domeniu. De doi ani de zile treptat diminuăm bugetul pentru Rabla Clasic și creștem bugetul pentru Rabla Plus, undeva în jurul a 10% anual pentru că cererea este mult mai mare pe Rabla Plus decât pe Rabla Clasic. Până la urmă, pe noi ne interesează să avem mașini cu emisii zero", a declarat Laurențiu Neculaescu, președintele Administrației Fondului pentru Mediu, pentru DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu