Prediabetul, cum te oprești înainte să faci diabet

Dana Lascu / 12 aug 2018 / 16:25 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Pediabetul este atunci când nivelul de zahr din sângele unei persoane este mai mare decât normal, dar nu atât de mare încât starea sa să fie diagnosticată drept diabet. Însă, din momentul în care se stabilește că o persoană are prediabet, cel mai bine ar fi să ia rapid măsuri astfel încât să nu ajungă să facă boala incurabilă, adică diabetul. Iată ce trebuie să facă:

Un simplu test de sânge îți poate arăta dacă ești sau nu prediabetic Aceasta stare apare, de obicei, la cei peste 45 de ani, supraponderali sau obezi, și care nu fac exerciții.

Șansele ca aceste persoane să dezvolte diabet de tip 2 și boli cardiovasculare sunt foarte mari. Vestea bună e că starea poate fi și reversibilă, adică dacă vaci anumite lucruri, revii la normal.

Iată ce trebuie să faci rapid ca să nu ajungi la diabet!

1. Să slăbești!

Nu trebuie să dai jos multe kilograme. E suficient, în primă fază, să slăbești 7% din greutatea ta și asta va face o imensă diferență (înseamnă aproape 6 kilograme la o persoană de 83 de kilograme). Primul pas este să treci la o alimentație sănătoasă cu mai puține calorii.

2. Mănâncă sănătos

O regulă bună e să umpli jumătate de farfurie cu vegetale (asparagus, varză de Bruxelles, morcovi, printre altele). O altă pătrime o umpli cu cartofi sau mazăre și fasole, iar pătrimea rămasă cu carne. Atenție la cantitatea de carbohidrați și paste, pot să ridice nivelul de zahăr din sânge.

3. Fă exerciții

Vei slăbi mai repede dacă faci exerciții, pentru că așa arzi mai multe calorii. Nu e nevoie să te antrenezi pentru maraton sau triatlon, ajunge o jumătate de oră de mers în pas rapid, de mers pe bicicletă sau de alergat. Sau poi să te întâlnești la sală cu amicii și să mergi pe bandă, să facă aerobic, să înoți, să dansezi sau să ridici greutăți.

4. Odihnește-te suficient

Dacă o duci doar cu 5 ore de somn pe noate, o să te obosești peste măsură, iar organismul nu va funcționa corect. Timpul de somn necesar variază, în funcție de persoană, între 7 și 9 ore pe noapte, așa că ar fi bine să te ții de asta. Nu bea alcool ori băuturi cu cafeină înainte să te duci la culcare, ca să poți dormi bine.

5. Nu fuma

Dacă ești fumător, acum e momentul să renunți! Fumătorii cu cu 30-40% șanse mai mari să facă diabet de tip 2 decât cei care nu fumează.

6. Medicamente

Anumite tratamente pot să te ajute cu controlul greutății, al nivelului de zahăr din sânge sau al colesterolului. Și probabil că medicul ți le va prescrie dacă ai prediabet. Dar asta nu însemană că nu mai trebuie să respecți celelalte reguli pe are le-am menționat în acest material, arată medicinenet.com.



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.22