CFR Marfă a fost cumpărată de un investitor mare cu capital românesc, care nu este "un escroc cu două pungi de bani, ca în cazul Oltchim", a declarat, la Realitatea TV, premierul Victor Ponta, imediat după anunțul de vânzare al companiei, acesta precizând, însă, că procedura nu este încă încheiată și că ar mai putea apărea probleme.
"Procedura nu e încheiată, mai trebuie avizul Consiliului Concurenţei, apoi plata preţului, până la final mai e şi nu vreau să mă bucur (...) Nu avem cumpărător un escroc care vine cu 2 pungi cu bani, ci un investitor mare cu capital românesc. Mă bucur că e mai degrabă o firmă românească şi nu întotdeauna una din străinătate, GFR a pus o garanţie de 10 milioane de euro. Dacă privatizarea eşuează, inclusiv datoriile care s-au convertit în acţiuni redevin datorii. De la competitiori (n.r. care vor contesta licitaţia) nu vin emoţii. Probleme pot apărea de la Consiliul Concurenţei sau de la capacitatea cumpărătorului de a găsi de la bănci creditele pentru a plăti banii respectivi şi negocierile pe care trebuie să le poarte Ministerul Transporturilor pe tema nvestiţiilor, locuri de muncă, perspectiva companiei, pentru că statul rămâne cu 49% acţiuni din CFR", a declarat premierul Victor Ponta, precizând că procedura prevede că în 5 zile se semnează contractul cu câştigătorul, iar în 60 de zile se plăteşte preţul şi se transferă acţiunile.
Ponta: Nu toate locurile de muncă vor fi salvate
Referitor la temerea angajaților de la CFR Marfă că își vor pierde locurile de muncă, dacă se definitivează privatizarea companiei, Victor Ponta a explicat: "I-am auzit pe oameni, e foarte importantă teama lor, spuneau că nu vor să se privatizeze, să nu ajungă ca Oltchim. Dacă Oltchim se privatiza la timp, se salva. Dacă noi, cu un miliard jumătate datorii strânse, fără plan de restructurare, lăsam CFR aşa, se ducea în faliment. Procedura de azi nu e făcută de dragul FMI, ca să ne laude, ci pentru a salva funcţionarea CFR Marfă, cele mai multe din locurile de muncă. Nu cred că cineva o să spună că mai e nevoie de absolut toţi, dar e vorba de salvat cele mai multe dintre locuri de muncă şi investiţii ca CFR Marfă să reziste pe piaţă", a spus şeful Guvernului.
La finalul multor ore de negocieri la Ministerul Transporturilor, Grupul Feroviar Român a cumpărat pachetul de acțiuni majoritar al CFR Marfă pentru 202 milioane de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News