Concret, sesizarea primită de DC NEWS sună aşa: "Am sunat la o reprezentanţă auto pentru a cumpăra o maşină nouă. Mi s-a spus că, pentru avans, nu pot plăti în euro, conform legii, şi trebuie să plătesc în lei. Dar reprezentanţa calculează preţul maşinii în euro, la un curs de 4,9 lei, iar eu nu pot schimba la cursul de referinţă de 4,84. Trebuie să plătesc în lei, dar la cursul calculat de ei, mai mare decât la casele de schimb valutar. Ratele la fel, se fac în lei, dar cu conversia făcută de ei, ceea ce înseamnă o sumă mare în plus, calculată la toată valoarea mașinii".
Daniel Zamfir: Legea e singura soluţie
"Stadiul legii este următorul. A trecut de Senat, a trecut şi de comisiile din Camera Deputaţilor, va fi votată şi în plen, probabil după moţiune. Până atunci nu se poate întâmpla nimic. Şi în acest caz se întâmplă ca la telefonia mobilă, unde facturile nu vin la cursul BNR, ci la cursul pe care îl stabileşte o bancă.
Nici dealerii nu fac conversia la cursul BNR. Legea îi obligă să facă la cursul BNR, dar cine să îi controleze? Unde să faci sesizări? Nu urmăreşte nimeni. Soluţia e să intre legea în vigoare!", a declarat senatorul PSD Daniel Zamfir pentru DCNews.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News