Plante aromatice care pot înlocui sarea în alimentație

Steluța Indrei / 14 iun 2018 / 13:10 Salveaza PDF Comentarii
Plante
Descriere foto: Plante

Plantele aromatice dau o aromă inconfundabilă mâncărurilor, însă beneficiile acestora nu sunt doar culinare. Plantele aromatice stimulează digestia și chiar pot înlocui sarea în alimentație. 

Persoanele care suferă de hipertensiune arterială, boli de inimă, cei predispuși la retenție de apă, pacienții cu boli de rinichi și alții au indicația de a reduce consumul de sare. Pentru ca totuși mâncărurile să aibă gust, iată câteva plante aromatice care pot înlocui sarea. 

Mărarul. Cel mai la îndemână este să consumi cât mai des mărar proaspăt sau uscat adăugat în mâncăruri gătite și în salate. Mărarul este o sursă importantă de antioxidanți, minerale, vitamine, fitoestrogeni și aminoacizi. Mărarul are acțiune antiinflamatoare, antispastică, diuretică, detoxifiantă și de stimulare a digestiei. Frunzele și semințele de mărar sunt bogate în uleiuri esențiale care împrospătează respirația. Mărarul are și acțiune calmantă, iar consumat seara induce un somn profund și odihnitor. 

Busuiocul. Frunzele de busuioc însoțesc în mod tradițional salatele de crudități (roșii, castraveți), precum și pastele și orezul. Tocat mărunt pe o pizza, busuiocul îi sporește savoarea. Este de evitat prepararea termică, fiindcă îi schimbă gustul și proprietățile. Busuiocul are o concentrație remarcabilă în betacaroten și contribuie la protejarea inimii și vaselor de sânge. Are de asemenea un conținut bun de fier, potasiu, magneziu și calciu. Este și antiseptic intestinal, deoarece conține uleiuri esențiale detoxifiante. Sezonul busuiocului este scurt: faceți o cură în timpul verii!

Pătrunjelul. Este una dintre plantele aromatice cele mai concentrate în micronutrienți. Pătrunjelul se remarcă prin conținutul de vitamina C, o lingură are un aport de 21 mg (adică 20% din necesarul zilnic). Aportul de fier, betacaroten, vitamina B9, vitamina E, calciu recomandă adăugarea pătrunjelului în salate, legume preparate la abur, supe, ciorbe, friptură. Tăiați-l mărunt chiar înainte să-l serviți, ca să nu se oxideze și consumați-l imediat, astfel încât să profitați de vitamina C. Proprietățile antioxidante fac din pătrunjel un bun aliat împotriva bolilor cardiovasculare și tumorilor. 

În volumul „Abecedar de nutriție”, prof. dr. Nicolae Hâncu ne sfătuiește: „Pentru a da aromă bucatelor, folosiți usturoi, ceapă, borș, lămâie, pătrunjel, ierburi uscate, piper și alte condimente. Evitați să aveți solnița pe masă în timpul servirii meselor”. 



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.23