Pentru sănătatea creierului, mănâncă aceste legume de sezon

Steluța Indrei / 21 aug 2018 / 20:53 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Roșiile, pe care este bine să le consumăm din belșug vara, în sezonul lor, au un impact pozitiv asupra creierului la vârsta a treia. Demonstrează acest lucru un studiu celebru la care au luat parte călugărițe, unele cu vârste de 100 de ani.

Dr. David Snowdon de la Universitatea din Kentucky a coordonat un studiu asupra unei comunități de călugărițe cu vârste cuprinse între 77 și 98 de ani. Conform observațiilor, cu cât femeile au mai mult licopen în sânge, cu atât funcția lor cerebrală este menținută pe măsura înaintării în vârstă. 

Licopenul este un antioxidant puternic, care poate ajunge în sânge aproape într-un singur fel: mâncând roșii. 

Deficitul de licopen, asociat cu declinul cognitiv

În studiul doctorului Snowdon, dintre cele 88 de călugărițe, cele cu un nivel scăzut al licopenului în sânge au fost mai puțin capabile să își poarte singure de grijă la bătrânețe, mai puțin capabile să meargă, să își facă baie, să se îmbrace, să se hrănească singure. Dintre călugărițele care aveau nevoie de însoțitor, majoritatea prezentau deficit de licopen. 

Oamenii de știință că licopenul din roșii exercită un puternic efect antioxidant, contribuind la neutralizarea radicalilor liberi din tot organismul, inclusiv din creier, menținându-i vitalitatea și starea bună de funcționare cât mai mult timp. 

Declinul cognitiv implicat în declanșarea bolilor neurodegenerative (demență senilă, Alzheimer, Parkinson) este provocat în mare parte de stresul oxidativ (atacul radicalilor liberi) la nivelul creierului. 

Un alt studiu întreprins în Italia, arată că un consum zilnic de licopen din pastă de roșii, într-o cură de 21 de zile, determină creșterea spectaculoasă a capacității antioxidante a sângelui. Concomitent, deteriorarea produsă de radicalii liberi la nivelul celulelor a scăzut cu 33%.  

Surse de licopen, benefic pentru creier

Licopenul se numără printre puținii antioxidanți care își păstrează proprietățile benefice și chiar se multiplică prin prepararea termică. De aceea, concentrația de licopen este net superioară în pasta de roșii comparativ cu roșiile crude sau sucul de roșii proaspăt. 

Pastă de tomate - 16 mg licopen/100 g

Sos pentru spaghete - 5 mg

Sos de roșii - 5 mg

Supă de roșii - 3 mg

Suc de roșii - 3 mg

Roșii proaspete - 1 mg

Pepene roșu - 1 mg

Grepfrut roz - 1 mg



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24