Pariuri: Analiza unui meci de fotbal de la A la Z

Găsirea meciurilor bune de pus pe biletul de pariuri este o operațiune complicată. 

Chiar dacă apelezi la ponturile zilei publicate de un site de profil, este recomandat să analizezi personal fiecare eveniment, pentru a te convinge dacă este cazul să investești. Până la urmă, tipsterul riscă doar să dea un sfat greșit.

Dacă pariezi pe fotbal și dacă nu știi cum se analizează un meci de la A la Z, îți prezentăm un ghid de „bună practică”. În primul rând, trebuie să știi că îți va fi mult mai ușor dacă vei juca doar pe competițiile pe care le urmărești. Este important să cunoști bine istoricul echipelor, pentru a plasa în context informațiile la zi. Altfel, unele detalii importante vor trece neobservate.

Un alt sfat preliminar este să îți faci o bază de date cu surse de informare: site-uri de statistică, canale de YouTube, site-uri oficiale și neoficiale ale echipelor, site-uri, pagini de Facebook și bloguri ale fanilor, site-uri de sport ș.a. O asemenea bază de date, cu link-uri directe către sursele de informare, scurtează substanțial timpul dedicat analizării unui meci.

Se pornește de la studierea statisticii

Orice demers începe prin studierea statisticii, adică a rezultatelor anterioare înregistrate de cele două echipe. În funcție de piața pe care vrei să pariezi, se pune accent pe elemente diferite.

Pentru pariurile pe rezultat final (1, 2, X, 1X, X2) se au în vedere:

  • pozițiile în clasamentul general;
  • poziția ocupată de echipa gazdă în clasamentul meciurilor jucate pe teren propriu;
  • poziția ocupată de echipa oaspete în clasamentul meciurilor jucate pe teren străin;
  • ultimele cinci rezultate obținute de fiecare echipă (care sunt foarte importante, pentru că reflectă forma echipei);
  • ultimele cinci rezultate obținute în meciurile jucate acasă de echipa cu statut de gazdă;
  • ultimele cinci rezultate obținute în meciurile jucate în deplasare de echipa cu statut de oaspete.
  • Rezultatele din meciurile directe;
  • rezultatele din meciurile directe disputate pe terenul echipei care are statut de gazdă în meciul analizat.

Pentru pariurile pe goluri se ține cont de:

  • golaverajul total;
  • golaverajul de pe teren propriu al echipei gazde;
  • golaverajul din deplasare al echipei oaspete;
  • numărul de goluri înscrise în ultimele 5 meciuri jucate acasă de echipa cu statut de gazdă;
  • numărul de goluri înscrise în ultimele 5 meciuri jucate în deplasare de echipa cu statut de oaspete;
  • numărul mediu de goluri marcate în meciurile directe;
  • numărul mediu de goluri marcate în meciurile directe disputate pe terenul echipei care are statut de gazdă în meciul analizat.

Pentru pariurile pe cornere se au în vedere:

  • numărul de cornere acordate în ultimele 5 meciuri jucate acasă de echipa cu statut de gazdă;
  • numărul de cornere acordate în ultimele 5 meciuri jucate în deplasare de echipa cu statut de oaspete;
  • numărul mediu de cornere acordate în meciurile directe;
  • numărul mediu de cornere acordate în meciurile directe disputate pe terenul echipei care are statut de gazdă în meciul analizat.

Pentru pariurile pe cartonașe galbene se ține cont de:

  • numărul mediu de cartonașe primite de fiecare dintre cele două echipe (număr de cartonașe/meciuri jucate în sezonul curent)
  • numărul mediu de cartonașe arătate de arbitrul întâlnirii.

Motivația are cea mai importantă pondere

Cunoscând echipele pe care pariezi, îți dai seama de motivația fiecăreia, factor care are cea mai mare pondere în algoritmul analizării partidei. Motivația este mai importantă decât orice. De exemplu, dacă o echipă va avea o confruntare decisivă în cupele europene peste trei zile, este posibil să nu se concentreze pe meciul din campionatul intern, deci poate fi învinsă de un adversar mai slab cotat.

De asemenea, spre finalul sezonului, când echipele puternice și-au atins deja obiectivele, este posibil ca jucătorii lor să nu mai joace cu determinare maximă și să fie depășiți de fotbaliști mai modești, dar care „pun suflet” pentru obținerea punctelor. Generator de motivație este și gradul de rivalitate. De aceea, pozițiile din clasament nu au relevanță în cazul unui meci între rivale istorice sau rivale locale.

Alți factori care influențează ce se întâmplă într-un meci

După ce ai stabilit și motivația fiecărei tabere, parcurgi baza de date cu surse de informare, pentru a afla detalii despre ceilalți factori care influențează ce se întâmplă într-un meci, indiferent de piața pe care intenționez să joci:

Absenți – în mod normal, după motivație, este factorul care are cea mai mare importanță. Dacă dintr-o echipă lipsesc doi jucători importanți (cum ar fi principalul marcator și principalul pasator), forța ei scade semnificativ.

Echipe probabile – în funcție de alegerea făcută de antrenori îți poți da seama de intențiilor lor. Dacă este preferat un atacant de viteză în detrimentul unui vârf masiv, de careu, cel mai probabil acea echipă va aborda o tactică defensivă.

Atmosferă – reiese din declarațiile oficialilor, dar și din informațiile de culise. Este important de știut dacă jucătorii sunt nemulțumiți din cauza restanțelor financiare sau dacă o parte a vestiarului nu îl mai dorește pe antrenor.

Starea terenului – este un element de luat în seamă, pentru că un teren greu nivelează valorile și îngreunează acțiunile de atac, favorizând echipele care practică un joc atletic sau care au în „arsenal” șuturile de la distanță.

Introdu toate aceste elemente într-un algoritm pe care îl perfecționezi în timp, pentru a aproxima cât mai corect șansele de câștig, dar nu neglija niciodată „ce simți” despre respectivul meci. Uneori, trebuie să mai pariezi și după „feeling”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel