Pâine albă sau pâine integrală: care este cea mai sănătoasă

Steluța Indrei / 22 aug 2018 / 23:07 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Pâinea este un aliment de bază și, potrivit nutriționiștilor, nu ar trebui să fie exclusă dintr-o dietă echilibrată. Important este să alegi o pâine sănătoasă. 

Când vine vorba despre a opta pentru o pâine albă sau o pâine integrală, este bine să analizăm făina din care este făcut fiecare dintre ele. 

Făina integrală (neagră) este bogată în fibre, vitamine (în special din grupul B), minerale (fier, fosfor, magneziu), proteine vegetale, glucide complexe. „Aceste calități o fac foarte importantă pentru alimentația sănătoasă”, se afirmă în volumul „Abecedar de nutriție”, coordonat de prof. dr. Nicolae Hâncu. 

Făina albă (rafinată) pierde prin procesare tărâța și germenele, devenind doar o sursă de calorii, datorită miezului bogat în amidon și proteine, dar cu puține fibre alimentare, minerale sau vitamine. De aceea, caloriile din pâine albă se mai numesc calorii „goale”. 

Așadar, care este pâinea sănătoasă?

Nutriționiștii ne încurajează să spunem DA pâinii integrale. În acest mod, vei obține plusul de fibre, vitamine și nutrienți de care organismul tău are nevoie. Ideal ar fi să îți prepari acasă (cu ajutorul mașinii speciale) pâinea din făină integrală, fără adaos de amlioratori, apă și drojdie. 

Pâinea albă, bogată în gluten, zaharuri și amelioratori, este de evitat în cadrul alimentației sănătoase.

Atenție la pâinea maronie!

Doar pentru că o pâine are culoarea maronie nu înseamnă neapărat că este și integrală. De fapt, multe sortimente de așa-zisă pâine neagră conțin de fapt făină albă rafinată, cu adaos de coloranți maronii.

Pâinea integrală, beneficii 

- Fibrele din pâinea integrală susțin digestia și stimulează eliminarea deșeurilor.

- Pâinea integrală poate avea un impact benefic asupra sănătății cardiace, întrucât contribuie la scăderea colesterolului și glicemiei. Nu trebuie decât să servești două sau trei porții mici (70 g) de pâine pe zi.

- Diabeticii pot consuma pâine integrală cu moderație. Aceasta menține glicemia mai stabilă decât pâinea albă.

- Indiferent că e albă sau integrală, pâinea trebuie consumată cu moderație și în combinație cu alimente sănătoase. Dacă mănânci pâine integrală cu mezeluri, evident că nu trebuie să te aștepți la un impact pozitiv.



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26