"Vreau să vorbesc despre un lucru important care ma preocupă și care ține chiar despre ceea ce înseamnă a fi ministru, legat de companiile de transport pasageri pe calea ferată. Sunt în fața unei decizii pe care pot să o iau din perspectivă legală în orice fel, legat de conservarea avantajelor pe care le au operatorii români de cale ferată vs operatori străini. În 2019, intră în vigoare un regulament care prevede liberalizarea accesului operatorilor străini. Se pregătește o hotărâre de guvern care poate să generereze conservarea cu încă vreo 9 ani a obligativității ca un operator pe calea ferată română să fie român.
Sunt două școli de gândire: Prima posibilitate ar fi să conservăm interesele operatorilor români-capitalul poate fi străin, iar operatorul înregistrat în România- ceea ce l-ar face să plătească impozit în România, ceea ce nu este putin lucru. A doua posibilitate ar fi să deschidem piața, să lăsăm operatorii din alte țări să opereze în România, să ia subvenții și să beneficieze de aceleași condiții în baza regulamentului european," a spus Lucian Șova.
Vezi răspunsul complet:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News