O femeie acuză că a fost agresată virtual. Co-utilizatorul Horizon Worlds i-ar fi "atins" avatarul în mod indecent. Meta impune "limita personală" de 1m.

Agresiunile virtuale ne afectează la fel de mult ca cele reale / Foto: Pexels
Agresiunile virtuale ne afectează la fel de mult ca cele reale / Foto: Pexels

Meta introduce „limita personală” de 1 metru între avataruri după ce o femeie a reclamat "atingeri" nepotrivite. Utilizatoarea serviciului Horizon Worlds a raportat că a fost victima unei agresiuni virtuale, prin intermediul avatarului ei. Aceasta nu îşi activase o opţiune ce permite blocarea celorlalţi utilizatori denumită „Safe Zone” („Zonă Sigură”). Bullying-ul online ia amploare iar hărţuirea are loc, mai nou, între identităţile virtuale reprezentate şi prin avataruri.

Deşi pare de necrezut, mai nou, agresiunile se petrec şi între...avataruri. O femeie chiar a reclamat o astfel de agresiune în urmă cu două luni, spunând că a fost "atinsă" necorespunzător de un alt utilizator de căşti Oculus prezent pe platforma Horizon Worlds. 

"Modul în care este afectată o persoană sau alta diferă de la om la om pentru că avem o rezilienţă diferiită. Sigur că anumite persoane, când citesc o astfel de ştire, se pot gândi că nu e mare lucru, femeia ar fi putut pur şi simplu să iasă de acolo şi să nu se lase afectată doar din atât. E drept, unii dintre noi nu suntem afectaţi de genul acesta de atacuri, în schimb, alţii pot fi marcaţi pe o perioadă relativ lungă de timp. Drept urmare, nu putem să spunem că, fiind o formă de violenţă mai puţin obişnuită sau care n-ar afecta pe toată lumea, ce s-a întâmplat este mai puţin important. Pentru că violenţa escaladează. Dacă o laşi acum la un anumit nivel caree poate părea tolerabil, nu faci altceva decâtsă deschizi Cutia Pandorei. Atunci când limita este una subiectivă, să poţi s-o faci dar doar în mediul virtual, întotdeauna se va trece peste acea limită. Pentru că fiecare o apreciază diferit." explică psihologul Gabriela Groza.

Unii oameni îşi trăiesc identitatea mai mult în online decât în viaţa reală

Chiar dacă, practic, femeii nu i s-a întâmplat nimic din punct de vedere fizic, confictul şi agresiunea există, atingerea, fie ea şi virtuală, a avut loc iar asta poate lăsa urme grave în psihicul victimei. "Foarte mulţi îşi transferă identitatea în mediul virtual. Eu nu spun că este un lucru bun dar mulţi dintre cei care intră pe astfel de platforme îşi trăiesc identitatea uneori mai mult acolo decât în viaţa reală. Şi atunci simt la modul real o astfel de agresiune, chiar dacă pentru alţii este greu de înţeles." mai spune Groza.

Meta impune limita personală de 1m distanţă între avataruri

În lumina neplăcutului eveniment mult mediatizat în ultima perioadă, Grupul Meta, care deţine Facebook, va introduce o distanţă minimală între avatarurile din Horizon, reţeaua sa de socializare în realitate virtuală. Horizon Worlds şi Horizon Venues permit utilizatorilor de căşti Oculus să se reunească, să se joace împreună, să îşi creeze universuri proprii şi să asiste la concerte, sub forma unor avataruri personalizate. Noua funcţie, denumită „Personal Boundary” („Limită personală”), va împiedica avatarurile să se apropie la o distanţă mai mică de un metru unele de celelalte, „pentru a crea mai mult spaţiu personal pentru oameni şi pentru a evita mai uşor interacţiunile nedorite”, precizează un comunicat publicat de Meta.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel