Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Noutăţi la ANAF, operaţiuni în premieră. Şefa ANAF, anunţul momentului

ANAF accelerează digitalizarea în contextul pandemiei pentru a facilita comunicarea contribuabililor cu instituția și operațiunile de colectare a veniturilor.

Președintele ANAF Mihaela Călugăreanu anunță că, după introducerea semnăturii electronice, în curând, utilizatorii se vor putea înregistra pe SPV prin identificarea vizuală online. În plus, planul instituției este de a se alinia la standardele europene în care controalele fiscale nu se mai fac la sediile firmelor.

„Chiar dacă unitățile fiscale au rămas deschise publicului, am reușit să limităm mult interacțiunea directă, promovând comunicarea online. În acest sens, după cum ați observat deja, a fost implementată plata obligațiilor fiscale prin platforma ghișeul.ro, am extins mult funcționalități spațiului virtual și, o veste foarte bună, într-un timp foarte scurt, ANAF va putea înregistra contribuabilii în Spațiul Privat Virtual prin identificarea vizuală online. Acest lucru se va realiza prin intermediul unei sesiuni video. A fost creată și reglementarea legală pentru a fi posibil acest lucru, respectiv Ordinul ministrului Finanțelor Publice, nr. 2012 din 4 iunie“, a anunțat șefa instituției la Antena 3.

Directorul ANAF spune că perspectivele pentru anii următori sunt de a limita controalele la sediul contribuabililor și de a realiza acest tip de controale de la distanță, așa cum se întâmplă în toate statele UE Ea crede că digitalizarea „va crește ponderea veniturilor colectate în PIB cu 2-3% în următorii doi ani“.

„Vreau să subliniez faptul că, în premieră, în cadrul ANAF a fost implementată semnătura electronică calificată și, totodată, un număr însemnat de angajați au acces, de la distanță, la bazele de date. Important este că și segmentul de control fiscal, adică atât activitatea de inspecție, cât și a antifraudei, au început să se deruleze la distanță și, în perioada imediat următoare, veți vedea că vom implementa descauditul, un control documentar de la distanță“, a adăugat Mihaela Călugăreanu.

 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy