Nicușor Dan vrea scumpirea biletului la RATB. Bogdan Diaconu contraatacă

Candidatul USB la Primăria Capitalei are o poziție interesantă față de transportul din București. Nicușor Dan spune că este nevoie ca biletul la RATB să crească cu aproape 50% pentru confortul oamenilor.

În replică, Bogdan Diaconu, președintele Partidului România Unită și candidat la Primăria Capitalei, spune că transportul RATB trebuie să fie gratuit pentru toată lumea.

"Transportul RATB poate și trebuie să fie gratuit pentru toată lumea, pentru că este susținut oricum în mare parte din bugetul Municipalității și atunci toți trebuie să beneficieze de el pentru că toți îl susținem prin banii din impozite și taxe", zice Bogdan Diaconu.

În viziunea Partidului România Unită, soluția pentru RATB are trei coordonate majore:

1.Transportul public comun de suprafaţă gratuit în Bucureşti!

2. Efectuarea unui audit pentru ultimii 26 de ani.

3. Introducerea benzilor unice.

"RATB nu trebuie transformat în societate comercială pentru că acest proces este doar o pregătire pentru privatizarea sa ulterioară în beneficiul unei multinaționale străine, bucureștenii fiind astfel păgubiți de serviciul de utilitate publică al transportului în comun. Îmi asum interzicerea privatizării sau cesionării de servicii publice de transport de suprafață în București către orice societate comercială. Transportul public de suprafaţă în București este un serviciu asigurat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi care încasează anual de la Primaria Capitalei un procent de 88% din totalul bugetului său. Diferenţa de 12% reprezintă încasări directe (9% - vânzare bilete, 3%- publicitate). Deşi plata impozitelor de către toţi bucureştenii reprezintă o obligativitate, de gratuitatate pe mijloacele de transport public comun din Bucureşti beneficiază doar pensionarii şi studenţii (50%). Comportamentul agresiv şi nepoliticos al unora dintre controlorii RATB (numărul lor fiind la începutul anului de 315) reprezintă o gravă problemă cu care se confruntă populaţia care călătoreşte cu mijloacele de transport public comun de suprafaţă. Prin comportamentul unora dintre ei, imaginea RATB este în continuă scădere. Este absolut necesară efectuarea unui audit pe bază de expertiză, de cea mai înaltă calitate, multidisciplinară, a activităţii RATB pe toate dimensiunile sale, în vederea stabilirii unor strategii coerente de eficientizare a serviciului pe care îl prestează", mai spune candidatul PRU la Primăria Capitalei.

Transportul gratuit ar aduce următoarele beneficii bucureştenilor şi nu numai:

• anularea conflictelor şi redimensionarea Poliţiei Locale prin redistribuirea casierilor (în număr de 700 la începutul anului 2016) şi a controlorilor de la RATB în cadrul Poliției Locale. În felul acesta, vom avea mai multă siguranță în Capitală;

• economie la bugetul capitalei, prin renunţarea la cheltuielile de întreţinere a chioşcurilor de bilete, a aparatelor de validarea biletelor, precum şi renunţarea automată la cheltuielile cu confecţionarea cardurilor de călătorie;

• intrarea în bugetul Capitalei a sumelor rezultate din închirierea fostelor chioşcuri de bilete;

• reducerea poluării şi decongestionarea traficului, prin diminuarea circulaţiei cu autovehicule personale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel