Nervi la stomac. Când stresul devine dureros

Steluța Indrei / 10 aug 2018 / 22:24 Salveaza PDF Comentarii
alimente care reduc stresul
Descriere foto: alimente care reduc stresul

Stresul, emoțiile puternice, grijile produc o tulburare cunoscută în popor la „nervi la stomac”. Află în continuare ce presupune această problemă și cum poate fi rezolvată. 

Nervii la stomac produc dureri vii, sub formă de crampe, arsuri în partea superioară a abdomenului, senzaţie de apăsare, balonare, greaţă, gură uscată, lipsa poftei de mâncare. În general, tulburările apar pe fond de anxietate și stres. Este un mod în care stresul acţionează nemijlocit, direct, asupra organelor noastre interne, producând dezastre.

În timp, această tulburare generează iritarea mucoasei stomacale, care poate duce la gastrită sau ulcer.

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist, recunoaște că stresul și simptomele digestive sunt deseori în strânsă legătură. „De la gastrită, balonare, reflux esofagian și colon iritabil, toate simptomele digestive au o componentă psiho-emoțională, reflectând o somatizare a stresului”, spune dr. Bilic.

Nervi la stomac: mâncarea e de vină?

Durerea de stomac de la nervi e bazată pe realitate. „Inflamația mucoaselor și contracția musculaturii netede a tractului digestiv (mușchi ce nu pot fi controlați cu voință) duc la spasme, durere, disconfort. Și pentru asta nu e de vină mâncarea, nu căutați factori alimentari cauzatori, răul vine de la stres. Persoanele interiorizate, care se consumă și se implică mult, cărora le pasă de toți și de toate, perfecționiștii, exigenții și cei dornici de control, au cu toții șanse mari să facă gastrită. Când te enervezi, te doare, când ceva nu este cum trebuie simți o gheară în stomac, când ai griji, probleme sau necazuri ți se pune un nod în gât sau o greutate în capul pieptului. În această situație nu de un regim alimentar ai nevoie, ci de o conștientizare și o diminuare a stresului”, explică dr. Mihaela Bilic.

Nervi la stomac: „Dieta” potrivită

„Se vor găsi mulți care să vă recomande diete fără grăsimi, fără condimente, fără crudități, vă vor spune să renunțați la carne, lactate și ciocolată, vă vor da combinații insipide și fierturi neapetisante. Sfatul meu e să vă întrebați dacă nu există o problemă reală în viața voastră, o nemulțumire, o insatisfacție, o frustrare. Pentru că răul din burta e legat de răul din suflet. Și rareori se tratează cu supă de legume și orez fiert!”, subliniază dr. Mihaela Bilic.

Identificarea sursei reale a stresului, alături de un stil de viață echilibrat, mișcare, odihnă reprezintă soluția pentru calmarea nervilor la stomac. 

 

 



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.23