Mihai Ionescu (ANEIR): Ne costă anual milioane de euro, dar nu fac decât să stea la birou

Diana Popescu / 10 iul 2017 / 14:11 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Statul alocă anual ataşaţilor comerciali un buget uriaş, de 10-15 milioane de euro, însă aceştia se rezumă la o activitate birocratică, fără să ajute efectiv firmele româneşti care vor să fie promovate în străinătate, a declarat, luni, Mihai Ionescu, secretar general al Asociaţiei Naţionale a Exportatorilor şi Importatorilor din România (ANEIR)

"Aceşti consilieri, care sunt un rău necesar, ne costă cam 20% din sumele pe care statul român le încasează ca impozit pe profitul pe care îl realizează exportatorii cu capital românesc, deci un cost mare, şi ar trebui ca fiecare să conştientizeze că acolo reprezintă statul şi că trebuie să-i reprezinte pe exportatori şi să-i promoveze. Lunar, statul cheltuieşte circa 10.000 de euro în medie pentru fiecare reprezentant, din care o treime este salariul lui, a soţiei, a copilului, iar, cumulat cu cheltuielile pentru personalul care îi coordonează activitatea în cadrul ministerului, plus direcţiile-suport, înseamnă la nivelul unui an 10-15 milioane de euro", a spus reprezentantul ANEIR, prezent la conferinţa de deschidere a Săptămânii Diplomaţiei Comerciale, organizată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat. 

Potrivit acestuia, ataşaţii fac doar muncă de birou şi nu cunosc realitatea din teren, astfel că nu au cum să ajute firmele româneşti. 

"Din păcate, din experienţa Asociaţiei pe care o conduc, în ultimii noi ani, am încercat să promovez prin această reţea externă 22 de proiecte de oferte de export în aproape toate ţările lumii şi nu am primit nici măcar o contraofertă. Acest lucru înseamnă că oamenii se rezumă la o activitate birocratică, nu înţeleg că munca lor nu înseamnă să stea în birou, ci să-şi facă munca de birou după program, cum facem şi noi, nu avem oră fixă, şi să-şi concentreze activitatea pe teren. Să-şi cunoască ţara de reşedinţă, iar înainte de a pleca la post să cunoască firmele româneşti care au potenţial de export în acea ţară, nu prin decupări de anunţuri din ziare sau din alte surse de informare să-şi completeze fişa postului. Este un mod birocratic, probabil indus, nu am zis impus, de cei care i-au trimis la post, cei care îi controlează", a continuat Ionescu. 

El a adăugat că ANEIR a cerut ministerului de resort să analizeze săptămânal activitatea ataşaţilor comerciali. 

"Nu putem să ne mai permitem să cheltuim banii bugetului, care sunt banii noştri, ca să întreţinem nişte sinecuri foarte bine plătite", a susţinut Ionescu. 

Anterior, în aceeaşi conferinţă, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Ilan Laufer, a declarat că va creşte numărul ataşaţilor comerciali ai României în străinătate de la 83 la 110 şi va lansa la 1 septembrie un concurs pentru ocuparea acestor posturi. 

El a explicat că, în prezent, există doar 83 de posturi de ataşaţi comerciali, din care sunt ocupate aproape 50. Potrivit lui Laufer, există oraşe strategice unde România nu are niciun reprezentant.

[citeste si]


Te-ar putea interesa

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27