Medicamente care cauzează căderea părului

Steluța Indrei / 13 iul 2018 / 13:44 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Unele medicamente au ca efect secundar căderea părului. 

Chimioterapia nu este singurul tratament care cauzează căderea părului. 

Căderea părului este provocată de numeroase patologii, informează revista Prescrire. Bolile autoimune, infecţiile, inflamaţiile, tulburările hormonale, carenţele alimentare, traumatismele fizice sau traumele emoţionale, tumorile, expunerea la substanţe toxice, administrarea unor medicamente... sunt tot atâtea cauze ale căderii părului.

Publicaţia Prescrire prezintă care sunt principalele clase de medicamente implicate în căderea părului. Este vorba despre:

- interferon – care expune adesea la căderea moderată a părului şi reversibilă, la originea alopeciei difuze şi alopeciei areate (zone de cădere a părului, în smocuri);

- unele antifungice – care provoacă alopecie reversibilă, mai ales în cazul unui tratament prelungit şi în doze mari;

- unele imunosupresoare – cădere reversibilă a părului.

Printre alte medicamente susceptibile a provoca, „în mai mică măsură“, o pierdere a părului, Prescrire menţionează:

- tratamentele hormonale;

- vitamina A şi retinoizii;

- unele medicamente pentru bolile cardiovasculare, antidepresive, antiinfecţioase, anticoagulante.

Căderea părului este prevăzută ca efect secundar în prospectele medicamentelor, iar medicii trebuie să le explice pacienţilor la ce trebuie să se aştepte şi să îi ajute să înţeleagă beneficiile şi riscurile tratamentelor respective, notează publicaţia.



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.23