Lucrezi în zgomot la birou? Soluția care te ajută să-ți aduni gândurile

Steluța Indrei / 30 aug 2018 / 13:17 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Plimbarea în aer liber este soluția preferată pentru relaxare adoptată de majoritatea angajaților care lucrează în zgomot la birou, arată un studiu recent.

Trei sferturi (75%) dintre angajaţii care muncesc în birouri cu spaţii deschise ies afară, la plimbare, pentru a-şi aduna gândurile, în timp ce aproape o treime (32%) preferă să asculte muzică în căşti pentru a se putea concentra şi a scăpa de zgomotul ambiental, relevă rezultatele unui studiu global realizat de către Oxford Economics.

Zgomot la birou, factor perturbator constant

Conform datelor centralizate în cadrul cercetării, majoritatea executivilor şi a angajaţilor spun că există un zgomot aproape constant la locul de muncă şi mulţi spun că le lipseşte un spaţiu liniştit pentru întâlniri sau meditaţie. În acelaşi timp, numai 1% dintre angajaţii chestionaţi (faţă de 20%, cât erau la ediţia studiului din 2015) au spus că reuşesc să blocheze sursele de distragere a atenţiei pentru a se concentra, fără să trebuiască să iasă din birou.

Totodată, 54% dintre executivi cred că angajaţii lor au instrumentele necesare pentru a face faţă zgomotului şi distragerii atenţiei în birouri, dar numai 29% dintre angajaţi au susţinut acest lucru, faţă de 41%, în urmă cu trei ani.

Zgomot la birou, angajații au găsit soluția

„În consecinţă, angajaţii rezolvă această problemă fie ieşind afară, fie izolându-se de mediul înconjurător pentru a-şi face treaba: 75% dintre angajaţi au spus că ies afară, la plimbare, pentru a-şi aduna gândurile, iar 32% ascultă muzică în căşti pentru a se putea concentra. În plus, angajaţii din cele mai zgomotoase birouri sunt mult mai predispuşi să îşi caute alt loc de muncă în următoarele şase luni.

Zgomotul, distragerea atenţiei şi presiunea de a fi conectat permanent - la birou şi acasă - îi afectează pe executivi şi angajaţi în egală măsură. Majoritatea locurilor de muncă sunt zgomotoase şi deranjante. Mai puţin de o cincime dintre respondenţi au spus că mediul lor de lucru este liniştit, şi puţini au instrumentele necesare pentru a se izola de zgomotul din jurul lor”, se menţionează în studiul citat.

Potrivit cercetării, unul din cinci angajaţi a spus că zgomotul la biroul în care lucrează îi diminuează satisfacţia la locul de muncă, iar unul din şase a susţinut că zgomotul le afectează starea de bine.

Pe de altă parte, aproape două treimi dintre angajaţii chestionaţi au spus că lipsa unui spaţiu liniştit pentru concentrare are un efect negativ asupra productivităţii, satisfacţiei profesionale şi stării de bine.

Problema persistă şi după orele de birou. Aproape jumătate dintre executivii chestionaţi au spus că se aşteaptă ca subalternii lor să fie disponibili în mod frecvent sau permanent şi după orele de program şi două treimi dintre angajaţi menţionează că au fost presaţi să muncească la orice oră în detrimentul stării lor de bine şi al productivităţii. Şi chiar şi acasă, zgomotul şi distragerea atenţiei şi conectarea permanentă reprezintă o problemă. Aproximativ două treimi dintre angajaţi au spus că se confruntă cu o supraîncărcare informaţională, faţă de numai 27% în 2015, precum şi cu presiunea de a fii în permanenţă conectaţi, ca efect al noilor tehnologii digitale. Aproape trei sferturi (74%) dintre angajaţi au spus că aceasta are un efect negativ asupra stării lor de bine şi al productivităţii”, subliniază realizatorii studiului.

Surprinzător, Milenialii sunt mai puțini obișnuiți cu zgomotul la birou

Concluziile cercetării Oxford Economics mai arată faptul că Milenialii (persoanele cu vârste cuprinse între 22 şi 36 de ani) sunt mult mai obişnuiţi cu birouri de tip spaţii deschise decât colegii lor mai în vârstă, aparent din cauză că şi-au început carierele în astfel de medii. De asemenea, angajaţii din această categorie sunt mult mai puţin dispuşi să considere un mediu zgomotos ca fiind energizant (9% faţă de 30% dintre colegii mai în vârstă), mai puţin satisfăcuţi cu aspectul biroului în comparaţie cu colegii mai în vârstă (38% faţă de 48% la seniori), mai predispuşi să afirme că organizaţia lor ar trebui să rezolve problema zgomotului, a distragerii atenţiei şi a supraîncărcării cu informaţie (89% faţă de 75% cei mai în vârstă), dar şi mai dispuşi să afirme că preferă să iasă din birou pentru a se concentra (84% faţă de 63%) şi mai puţini predispuşi să folosească o cameră de relaxare.

Studiul Oxford Economics a fost realizat în acest an pe un eşantion de peste 500 de executivi seniori şi angajaţi în poziţii non-manageriale, din numeroase industrii şi zone funcţionale, din Statele Unite, Marea Britanie, Germania, India, China, Australia, Danemarca, Finlanda şi Norvegia. Cercetarea a mai inclus interviuri cu executivii care iau măsuri pentru a rezolva aceste probleme apărute în calea colaborării de business şi productivităţii din cadrul birourilor în spaţii deschise.



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25