€ 5.0898
|
$ 4.3493
|
Curs valutar: € 5.0898
|
$ 4.3493
 

ÎCCJ decizie finală în procesul GFR - Ministerul Transporturilor. Gruia Stoica: Regretabil că a ales să ducă această luptă aproape 7 ani
Autor: Ema Apostu

grupul-feroviar-roman--privatizare--iccj-respinge-definitiv-pretentia-ministerului-transporturilor_92282000 Gruia Stoica, proprietarul Grupului Feroviar Român (GFR)
 

Înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv pretențiile Ministerului Transporturilor privind plata scrisorii de garanție de zece milioane EUR depusă de operatorul privat SC Grup Feroviar Român SA...

"Ne bucurăm să vedem o rezoluție definitivă în acest caz, care confirmă că Grup Feroviar Român a acționat cu bună credință și în baza prevederilor legale pe tot parcursul procesului de privatizare”, spune Gruia Stoica, Președintele Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român.

"Este regretabil că Ministerul Transporturilor a ales să ducă această luptă pe parcursul a aproape 7 ani, ignorând evidența faptului că executarea sumei din scrisoarea de garanție bancară se putea face doar în limita prevederilor legale şi cu respectarea strictă a condiţiilor de formă şi de fond în care a fost emisă, fapt confirmat de toate cele 3 instanțe de judecată care au soluționat acest litigiu!” adaugă el. 

"Procesul de privatizare a eșuat"

"În vederea participării la privatizare, Grup Feroviar Român a depus în luna iunie 2013 o scrisoare de garanție bancară emisă de Raiffeisen Bank International AG, însoțită de confirmarea de autenticitate emisă de Banca de Export Import a României – Eximbank.

În septembrie 2013, Statul Român, prin Ministerul Transporturilor, și Grup Feroviar Român, în calitate de cumpărător, au semnat contractul de vânzare-cumpărare a 51% din acțiunile CFR Marfă. În cele din urmă, procesul de privatizare a eșuat pentru că băncile creditoare CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea de acționariat. În consecință, contractul a fost reziliat, iar cumpărătorul – nefiind culpabil de eșecul privatizării, a fost exonerat de orice obligație ce i-ar fi revenit, implicit de plata garanției de 10 milioane EUR.

"Nu au existat motive pentru sancţionarea financiară"

În plus, nu au existat motive pentru sancţionarea financiară a companiei Grup Feroviar Român, aceasta executându-și integral obligațiile și depunând toate eforturile pentru finalizarea cu succes a respectivului proces de privatizare.

În 2017, Ministerul a intentat proces instituțiilor financiare Eximbank și Raiffeisen Bank Internațional, cauză în care Grup Feroviar Român s-a alăturat în calitate de intervenient (calitate prin care poate participa la proces, formulând pretenții proprii și prevenind astfel o eventuală acțiune ulterioară în instanță pe aceeași speță)", se arată în comunicatul transmis.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
x close