Printr-un proiect de peste 1,5 miliarde de lei, care ar putea fi implementat în parteneriat cu o companie belgiană și beneficiind de fonduri europene, Gara de Nord ar urma să se transforme într-o adevărată gară de nivel european cu linii în subteran, a declarat, sâmbătă, directorul general al companiei CFR SA, George Micu.
"În Gara de Nord investiţiile sunt uriaşe. În prezent se derulează discuţii pentru un proiect mare privind modernizarea Gării de Nord, dar nu pot să avansez cifre exacte, pentru că încă suntem în studiu. Se intenţionează ca, în colaborare cu o firmă belgiană, să existe un acord între Guvernul României şi Guvernul Belgiei, să se facă investiţii pe fonduri europene în Gara de Nord, în sensul ca această gară să nu mai fie terminus, ci gară de tranzit", a declarat George Micu, cu ocazia inaugurării Staţiei de Taxi din Gara de Nord, potrivit Mediafax.
Directorul general al companiei CFR SA a precizat că acest lucru înseamnă că toate liniile din gară vor trebui îngropate, vor fi subterane, şi astfel tot spaţiul va fi utilizat comercial mult mai bine, aşa cum se întâmplă în toate marile capitale europene. În plus, se inteționează și transformarea Gării de Nord într-o gară de tranzit.
"Se intenţionează să se facă legătură cu Gara Băneasa şi Gara Progresul, astfel încât să se facă tranzit prin Gara de Nord. Proiectul presupune peste 1,5 miliarde de euro. Este doar un studiu de fezabilitate care se va putea pune în practică doar prin colaborare cu cineva care are deja un asemenea proiect, care funcţionează în alte capitale ale lumii. Nu trebuie să mai inventăm noi lucruri", a adăugat George Micu.
Începând de sâmbătă, călătorii din Gara de Nord pot comanda taxiuri prin patru dispozitive touchscreen, amplasate la intrarea/ieşirea din Gara de Nord, în zona coloanelor, unde funcţionează şi zona de îmbarcare/debarcare a călătorilor. Această zonă este supravegheată video şi delimitată prin două bariere automate, care vor permite doar accesul taxiurilor autorizate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu