Fructe cu conținut scăzut de zahăr. Bune pentru diabetici

Steluța Indrei / 09 iul 2018 / 08:04 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Fructele cu conținut scăzut de zahăr pot fi consumate fără griji de cei care vor să-și mențină silueta și de diabetici. 

Zahărul din fructe, numit fructoză, este un criteriu important după care își aleg fructele cei care au probleme cu glicemia ori cei care vor să reducă numărul de calorii consumate. 

Însă fructele cu conținut redus de zahăr sunt recomandate în orice dietă echilibrată sau în dietele cu reguli stricte.

Iată o listă de fructe cu conținut scăzut de zahăr:

Merele

Cu prețul a doar 52 de calorii la un măr de circa 100 de grame, beneficiezi de vitamina C, fibre și doar 14 grame de carbohidrați. Nu ezitați să ronțăiți merele cu coajă, pentru că aceasta furnizează fibre necesare unei bune digestii, dar şi antioxidanţi care luptă împotriva radicalilor liberi şi previn îmbătrânirea prematură.

Căpșunile

Un bol de căpșuni de 50 de grame conțin doar 4 grame de carbohidrați. Pe lângă bogăția de vitamine și minerale, căpșunile conţin şi acid elagic, despre care s-a descoperit că inhibă creşterea şi dezvoltarea tumorilor. Antocianinele din aceste fructe au efect analgezic şi blochează acţiunea unor compuşi chimici care cresc nivelul inflamațiilor din organism.

Kiwi

Un kiwi mediu conține aproximativ 42 de calorii și 13 grame de carbohidrați, precum și cantități mari de potasiu, vitamina C și fibre. Kiwi sunt fructe ideale pentru diabetici.

Cireșele

Cu toate că sunt dulci și gustoase, cireșele au un indice glicemic scăzut și un conținut sărac de carbohidrați, fiind recomandate inclusiv persoanelor cu diabet. Aproximativ 100 de grame de cireșe furnizează 59 de calorii și 14 grame de carbohidrați. De asemenea, cireșele au și un efect antioxidant și protejează împotriva bolilor cardiovasculare, cancerului și altor boli cronice.

Citricele

Răcoritoare şi bogate în vitamina C, portocalele au totodată şi un indice glicemic redus. O portocală medie conţine aproximativ 62 de kcal şi 15 grame de carbohidraţi, completând însă generos aportul de acid folic şi potasiu, mineral care reglează presiunea arterială. Grapefruitul prezintă aceleaşi calităţi nutriţionale.

Lămâia are doar 26 de calorii la 100 de grame, fiind cel mai important aliat împotriva grăsimii. Conținutul de flavonoide fac din lămâie un important aliat în lupta contra cancerului. Lămâia este foarte bună pentru îngrijirea pielii, a dinților și au puterea de a opri infecțiile. De asemenea, consumul de lămâi ajută în tratarea hemoragiilor interne, arsurilor, probleme de păr sau hipertensiune arterială.



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25