Ford, acord în China. Vrea să recâștige terenul pierdut

Bogdan Bolojan / 28 iun 2018 / 11:14 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Ford a încheiat un acord cu gigantul online chinez Baidu pentru a dezvolta o nouă tehnologie în domeniul inteligenţei artificiale şi serviciilor digitale, producătorul auto american încercând să ţină pasul cu rivalii şi să recâştige terenul pierdut pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Wall Street Journal (WSJ). 

Deşi în trecut operaţiunile Ford din China erau extrem de profitabile, în prezent vânzările sunt în scădere, iar în primul trimestru din 2018 compania americană a raportat pierderi în statul asiatic. 

Ford şi Baidu au deja un parteneriat, în 2017 compania americană s-a alăturat platformei de conducere autonomă Apollo a grupului chinez. 

Subsidiara Ford din China şi Baidu au semnat o scrisoare de intenţie pentru a explora modurile în care cele două companii ar putea colabora pe piaţa chineză, inclusiv în domeniul tehnologiei şi serviciilor digitale pentru vehiculele conectate, a informat miercuri producătorul auto american. 

Investește în imagine 

Parteneriatul va întări imaginea brandului Ford în China, unde vânzările companiei sunt în scădere, pe fondul concurenţei dure din partea brandurilor locale şi străine. 

La sfârşitul anului trecut, Ford a semnat un acord cu Alibaba Group Holding, care va permite producătorului auto american să testeze vânzarea maşinilor către consumatorii din China prin intermediul diviziei de retail online a Alibaba - Tmall - precum şi prin noul concept "automat pentru vânzări auto". Maşinile achiziţionate online vor fi livrate cumpărătorilor prin magazinele Ford operate în sistem de franciză, unde vor fi şi reparate. 

Ford ar putea folosi şi noul concept al Tmall - "automat pentru vânzări auto" - pentru a livra direct consumatorilor. Maşinile pot veni direct de la Ford sau de la dealerii săi, detaliile încă urmând a fi stabilite. 

De asemenea, Ford a anunţat în decembrie că va lansa în China 50 de noi vehicule până în 2025, inclusiv 15 modele electrice, pentru a-şi majora vânzările şi profitul. 

Cei mai mari producători auto din lume investesc din ce în mult în vehiculele electrice, iar William C. Ford Jr., preşedintele Ford, a afirmat că viitorul aparţine Chinei. 



Te-ar putea interesa




Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25