Europarlamentar PSD, propus să fie VOCEA PE. Prioritățile României, puse pe agenda CE

Europarlamentara PSD, Claudia Țapardel, a avut întâlniri bilaterale cu doi dintre cei mai importanți membri ai Comisiei Juncker, Comisarul European pentru Mobilitate și Transport, Violeta Bulc și Comisarul European pentru Politică Regională și Urbană, Corina Crețu. 


În cadrul sesiunii plenare de la Strasbourg, europarlamentarul PSD Claudia Țapardel a avut ieri întâlniri bilaterale cu doi dintre cei mai importanți membri ai Comisiei Juncker, Comisarul European pentru Mobilitate și Transport, Violeta Bulc, respectiv Comisarul European pentru Politică Regională și Urbană, Corina Crețu, cu scopul de a consolida legăturile de colaborare pentru proiectele și evenimentele pe care le are în vedere în 2018 și pentru a discuta probleme de actualitate și de mare interes pentru România, dar și pentru UE, ce țin de sectorul transporturilor și de viitorul politicii de coeziune.  

Temele discuțiilor purtate între Comisarul Violeta Bulc și europarlamentarul Claudia Țapardel s-au axat pe pachetul de mobilitate, europarlamentarul oferind explicații concrete cu privire la modul în care anumite măsuri din pachet vor afecta în realitate companiile de transport din anumite state membre din Europa Centrală și de Est, și cu precădere România.

(w670)

Pachetul rutier, un pas înainte

„Pachetul Rutier reprezintă per ansamblu un pas înainte pentru crearea unui sistem de transport rutier funcțional și cu adevărat european. Cu toate acestea, am reiterat doamnei Comisar opinia mea referitoare la faptul că abordarea Comisiei în ceea ce privește limitarea operațiunilor de cabotaj și includerea transporturilor în Directiva privind Detașarea Lucrătorilor, contravine principiilor europene și afectează grav competitivitatea firmelor din țări precum România.”, a precizat eurodeputata PSD.

În acest context, comisarul Bulc a felicitat-o pe Claudia Țapardel pentru inițiativa și eforturile sale susținute pentru înființarea unei Agenții Europene a Transportului Rutier, ale cărei obiective ce țin de protecția drepturilor sociale ale lucrătorilor din sectorul de transport au fost preluate și de noua Agenție Europeană, Observatorul European al Muncii (ELA), care urmează să fie înființată în curând. În acest sens, Claudia Țapardel a manifestat dorința ca în lipsa unei Agenții Rutiere, sediul ELA să fie pe teritoriul României.

Subiect sensibil

Totodată, discuțiile au atins și subiectul foarte sensibil al propunerii de modificare a Regulamentului 1008 privind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene în Comunitate, cu referință la extinderea posibilității de închiriere a aeronavelor cu echipaj din state terțe (wet-leasing). Europarlamentarul Țapardel și-a exprimat îngrijorarea, fiind de părere că trebuie găsită o soluție viabilă care să permită continuarea practicilor de wet-leasing, fără ca statutul social al angajaților și drepturile pasagerilor să fie afectate, iar Comisarul Bulc și-a arătat deschiderea în vederea găsirii de soluții pentru această problemă.

Bulc propune ca Țapardel să fie vocea PE

Având în vedere că anul 2018 este dedicat problemelor sociale din sectorul aviației, Comisarul Bulc și-a exprimat dorința ca eurodeputatul Claudia Țapardel să reprezinte vocea Parlamentului European în cadrul acțiunilor ce vor fi desfășurate în acest an, în vederea modificării legislației europene din acest sector. Mai mult decât atât, în ceea ce privește anul 2019, când România va prelua președinția Consiliului Uniunii Europene, Comisarul European și-a exprimat dorința de a efectua o vizita oficială și de a participa la un eveniment organizat de Claudia Țapardel în România, urmând ca ambele părți să colaboreze îndeaproape în viitorul apropriat. 

Importanța economică a portului Constanța

Totodată, discuția cu Violeta Bulc s-a concentrat asupra importanței economice a portului Constanța pentru piața unică europeană. Având în vedere localizarea sa geografică și legătura sa directă cu două coridoare paneuropene de transport, eurodeputata a pledat pentru găsirea unor soluții prompte pentru a maximiza potențialul economic al portului Constanța prin integrarea sa deplină în spațiul de competitivitate european, reducând în acest fel discrepanțele de dezvoltare dintre statele membre est-europene și cele occidentale.

(w670)

În cadrul întâlnirii dintre Comisarul pentru Politică regională Corina Crețu și europarlamentarul PSD Claudia Țapardel au fost abordate de asemenea subiecte importante legate de accesarea și utilizarea fondurilor de coeziune și dezvoltarea infrastructurii de transport în România. Atât Comisarul, cât și europarlamentarul și-au exprimat dezacordul cu privire la propunerea Comisiei Europene de a introduce o serie de condiționalități suplimentare pentru accesarea fondurilor europene de coeziune în următorul cadru financiar multianual post-2020.

Abuz fără precedent și încă o nedreptate

„Consider că propunerea Comisiei de a corela alocarea fondurilor structurale de chestiuni ce țin de justiție și de statul de drept este un abuz fără precedent și încă o nedreptate față de statele din estul Europei, după menținerea MCV și amânarea intrării în Schengen. Valoarea adăugată a bugetului UE rezultă din capacitatea sa de a alinia obiectivele tuturor statelor membre și regiunilor sale, indiferent de nivelul lor de dezvoltare.”a declarat eurodeputatul.

(w670)

Totodată, atât Claudia Țapardel, cât și Comisarul Crețu, au fost de acord că în momentul de față nu există un barometru unanim acceptat privind evaluarea principiilor și valorilor ce țin de statul de drept în cadrul UE. În acest sens, alocarea fondurilor din bugetul UE pentru dezvoltare regională nu trebuie să fie corelată în niciun caz cu astfel de condiționalități.  

Construcție autostrăzi  

Un alt subiect important s-a referit la dezvoltarea infrastructurii în țara noastră, și în mod specific, la construcția autostrăzilor, asupra căruia Comisarul a confirmat că există deschidere din partea executivului european cu privire la autostrada Montana (coridorul Iași - Târgu Mureș) și că din exercițiul financiar actual pot fi accesate fondurile necesare pentru efectuarea studiilor de fezabilitate. De asemenea, cererea de construcție a autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureș a fost deja înaintată și este susținută atât de autoritățile române, cât și de Comisia Europeană.

De asemenea, europarlamentarul a adus în discuție o altă problemă foarte importantă și care trenează de mult timp legată de neefectuarea operațiunilor de dragaj pe Dunăre pe sectorul navigabil dintre România și Bulgaria, ce ține de responsabilitatea autorităților bulgare. Lipsa de cooperare a acestora a avut ca rezultat pierderi semnificative pentru industria și economia țării noastre, atât în ceea ce privește sectorul de transport, cât și cel de turism. În acest sens, doamna Crețu și-a oferit sprijinul în rezolvarea acestei probleme foarte grave care persistă de mai mulți ani, cu intenția de a transmite situația la DG Regio. Argumentul autorităților bulgare, conform cărora nu sunt disponibile fonduri europene pentru a remedia situația nu este acceptabil, întrucât pentru efectuarea acestor operațiuni există fonduri din Cross Border Cooperation.

[citeste si]

La finalul discuțiilor, s-au punctat prioritățile și planurile de activitate comune pe anul 2018, eurodeputatul Țapardel lansând celor doi Comisari Europeni o serie de invitații la evenimentele pe care le va organiza în acest an, precum a doua ediție a „Connecting Europe through Innovation” și a treia ediție a „Danube Transport Day”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel