Dieta detox după weekend. Meniu sănătos la început de săptămână

[] []

19 aug 2018 / 17:44
Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

După relaxarea și mesele copioase din weekend, poți încerca o dietă de detoxifiere care te va ajuta să îți reechilibrezi funcțiile organismului și să eviți excesul ponderal. 

Un weekend prelungit la all inclusiv sau petrecut mai degrabă în jurul unei mese pline cu bunătăți poate lăsa urme asupra digestiei și siluetei. Mai ales dacă singura formă de mișcare au fost câțiva pași de la masă la canapea, excesele alimentare se pot solda cu balonare, oboseală, vinovăție și panică atunci când constați că nu mai încapi în ținuta pe care o pregătiseși pentru ziua de luni. 

Dietă de detoxifiere

Dr. Josh Axe, celebru nutriționist american, recomandă pe blogul său un plan de acțiune pentru începutul de săptămână. Dieta detox recomandată de acesta te ajută să-ți restabilești echilibrul cu ajutorul unor alimente hrănitoare, bogate în vitamine și minerale, fibre alimentare și alte elemente nutritive. Iată ce ai de făcut.

Meniu de luni

Mesele principale trebuie alcătuite în proporții egale din proteine și legume care să nu conțină amidon, zaharurile trebuie ocolite, mai ales dacă în weekend majoritatea alimentelor au fost pe bază de carbohidrați procesați. 

La trezire: un pahar de apă cu lămâie

Micul dejun: ouă cu spanac și roșii, o cană de ceai verde

Prânz: salată de avocado cu somon, suc de lămâie și ulei de măsline, o cană de ceai Rooibos

Gustare: un smoothie verde detoxifiant pe bază de spirulină, lăstari, orz verde, țelină verde

Cină: păstrăv la grătar cu sparanghel și ardei gras, o cană de ceai verde

Gustare opțională: morcovi cu humus

Nu uita de hidratare! Consumul sporit de apă - minimum 2 litri - este esențial pentru eliminarea toxinelor acumulate în weekend.

Meniu de marți

Regulile generale din ziua precedentă rămân valabile și se introduc treptat lactate și fructe, pentru a echilibra aportul de vitamine, minerale și proteine. Sunt recomandate fructele de pădure, grepfrutul, pepenele galben, perele. Cât despre lactate, sunt indicate cele fermentate: kefir, sana, iaurt, brânză de vaci.

La trezire: un pahar de apă cu portocală

Micul dejun: brânză proaspătă de vaci sau iaurt cu fructe, migdale și semințe de in

Prânz: supă de legume, salată de ton, felii de castraveți și măsline, o cană de ceai roșu sau apă infuzată cu castravete și frunze de mentă

Gustare: un smoothie verde detoxifiant pe bază de spirulină, lăstari, orz verde, țelină verde

Cină: piept de curcan la grătar și ardei gras, ciuperci, roșii, piure de conopidă, limonadă

Gustare opțională: un măr verde



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27