În cursul acestei zile se desfășoară conferinţa Live Business, la Palatul Parlamentului.
Prezent la eveniment, analistul politic Bogdan Chirieac a ridicat o problemă majoră în ceea ce privește construcția de autostrăzi. Mai exact, analistul a tras un semnal de alarmă asupra timpului de execuție al lucrărilor, întrebând dacă există un prioiect legislativ care să ofere un punctaj în plus la licitație în funcție de timpul de execuție.
Ironic, Bogdan Chirieac a spus că ”eu sunt împotriva construcției de autostrăzi din România, deoarece văd cu destulă dificultate să mai conduc în acest moment și până le terminați dumneavoastră în 20 de ani, voi merge numai cu trenul. Ar fi bine ca Ministerul Transporturilor să se concentreze pe căile ferate. În 20 de ani poate faceți o cale ferată de mare viteză”.
”Cânt aveți ofertanți, 24 pentru o centură, 20 pentru un pod, luați în calcul și timpul de execuție? (...) Pentru timpul de execuție se oferă un punctaj în plus la licitație? Dacă vi se spune că e gata centura în 12 luni, îi controlați mai bine decât dacă le dați 48 de luni să o termine. Inițiați vreo hotărâre legislativă? Se mișcă ceva? Proiecte pe hârtie avem de 20 de ani, dar nu avem șosele și nici căi ferate” a precizat Bogdan Chirieac.
Răspunsul a venit din partea lui Ștefan Ioniță, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
”Domnule Chirieac, merităm ironiile pe care ni le transmiteți, cu prisosință ceea ce s-a întâmplat în trecut, nu a fost bine. Legat stric de întrebarea dumneavoastră, această problemă a fost tratată și este una dintre problemele majore: termenul de realizare a investițiilor.
Am schimbat acest lucru. Avem două etape, vorbim de proiectare și execuție. Avem o etapă de minimum 12 luni pe partea de realizare a proiectării, astfel încât antreprenorul nu intră în amplasament decât după obținerea autorizației de construcție pe tot amplasamentul. De la momentul în care se emite ordinul de începere pe faza de execuție sunt alte 36 de luni, nu 24, termene realiste care sunt în conformitate cu cea mai complexă lucrare.
Am tratat această problemă. Am încercat să punctăm acest criteriu, dar am rămas la partea de proiectare. Proiectarea primește un punctaj, partea de execuție spunem că din moment ce îi oferim acest sistem, prin mecanismele punctuale va duce la blocaje mari în derularea investiției”, a spus acesta.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu