Detoxifierea de zahăr, cura de o lună

Dana Lascu / 30 iul 2018 / 11:48 Salveaza PDF Comentarii
Zahăr, consum exagerat
Descriere foto: Zahăr, consum exagerat

Detoxifierea e la modă, dar, de foarte multe ori, n-are niciun efect sau, mai rău, îți dă sănătatea peste cap. Nutriționiștii spun că de vină este faptul că uităm un lucru esențial: să eliminăm zahărul din cura de curățare a organismului. Iată cum scapi de adicția de zahăr într-o lună.

Dacă sunteți la curent cu ultimele trenduri în materie de stil de viață sănătos, e posibil să vă fi gândit la detoxifiere. Dar, în efortul de a slăbi sau de a vă îmbunătăți starea de sănătate, trecerea la un regim bazat exclusiv pe sucuri sau postul, înjumătățirea porțiilor sau excluderea unor alimente din dietă nu sunt suficiente , ba chiar pot avea efecte secundare nedorite, precum oboseală, amețeli și glicemie scăzută. Exist însă o cură de detoxifiere care face minuni, spus nutriționiștii.

Reducerea aportului de zahăr în organism vă poate ajuta să scăpați de kilogramele în plus, vă îmbunătățește starea de sănătate și, în urma ei, veți avea o piele tânără și natural strălucitoare.

„Zahărul vă face grași, urâți și bătrâni", arată Brooke Alpert, nutriționist și autor al ghidului „Detoxifierea de zahăr: redu zahărul și slăbești -- Cum să arăți și să te simți bine", lansat recent, în Statele Unite ale Americii.

„Am descoperit, în ultimii ani, că zahărul ne ține supraponderali. Este, de asemenea, cauza principală a apariției bolilor cardiace, afectează negativ pielea și duce la îmbătrânire prematură", arată Brooke Alpert, citată de CNN Health.

Adicția de zahăr

Partea proastă e că nu ne putem opri ușor să consumăm zahăr. „Oamenii au o adevărată adicție față de zahăr. Avem zahăr, ne face să ne simțim bine când îl mâncăm, apoi, brusc, când scade aportul, suntem disperați să mâncăm mai mult", spune Alpert.

În jur de 10% din populația SUA este cu adevărat dependentă de zahăr, potrivit medicului pediatru Robert Lustig, profesor și membru al Institutului de Politici de Sănătate la Universitatea din San Francisco, California. Numeroase studii au arătat că zahărul dă același soi de dependență pe care-l dau drogurile.

Periculos este și conținutul ascuns de zahăr din alimente. Dacă ciocolata sau înghețata sunt surse evidente, zahărul se găsește, însă, în cantități considerabile, și în alte alimente - precum dressing-urile pentru salate, batoanele dietetice, sucul de tomate sau pâinea.

„Oamenii nu realizează că alimentele așa-zis sănătoase sunt pline de zahăr - așa că practic mâncăm zahăr toată ziua, de dimineața până seara", arată Alpert.

Cum scapi de adicția de zahăr

Vestea bună e că, chiar dacă nu ești depedent de zahăr, eliminând aportul din dietă poți scăpa rapid de kilogramele în plus, ajungând să te simți bine și să radiezi.

„Nu există vreun om care să nu beneficieze de pe urma renunțării la zahăr", confirmă Lustig.
El a realizat un studiu care demonstrează că în doar 9 zile, eliminarea zahărului din dieta copiilor obezi are efecte uluitoare pentru sănătatea lor, chiar și fără reducerea cantității de mâncare sau a numărului de calorii.

Deci, eliminarea totală și bruscă a acestui produs foarte procesat din alimentație e cheia succesului.

Cum se face cura de detoxifiere de o lună

Potrivit lui Alpert, în primele zile ale curei de detoxifiere sunt interzice toate alimentele care conțin zahăr adăugat sau natural. Da, în aceste prime trei zile nici fructe nu ai voie să mănânci. „Practic, mănânci doar proteine, vegetale și grăsimi naturale bune", arată expertul.

Ai voie: ouă, pește, tofu, salată verde (fără dressing-uri), brocoli, kale și spanac, nuci etc. Ai voie să bei apă, ceai neîndulcit și cafea neagră.
Îndulcitorii artificali sau naturali sunt interziși și ei.

După ce trec primele trei zile, cele mai grele, de altfel, ai voie să adaugi la meniu un măr. „Din ziua a patra, un măr îți va părea mai bun ca bomboanele, ceapa este dulce. Alunele de pădure or să ți se pară dulci. După ce uită de zahăr, papilele gustative se recalibrează și începi să simți dulcele natural", explică Alpert.

Ai voie să adaugi treptat și iaurturi sau brânzeturi, cu condiția să nu aibă pic de zahăr și să fie sută la sută naturale, nu degresate.

„Grăsimile, fibrele și proteinele naturale încetinesc absorbția zahărului, așa că alimentele degresate te ajută să-l absorbi și să-l depui, de fapt", arată specialistul.

Spre sfârșitul primei săptămâni poți adăuga în dietă, treptat și în cantități mici, și morcovi sau mazăre. Ai voie să bei, în total, trei pahare de vin.

Din a doua săptămână, merge mai ușor

În a doua săptămână, poți adăuga în dietă fructe de pădure și puține legume cu amidon. Tot trei pahare de vin e maximum admis săptămâna aceasta.

În a treia săptămână, poți adăuga în dieta ta și orz, quinoa și fulgi de ovăz, dar și struguri și clementine. Ai voie maximum 4 pahare de vin pe toată săptămâna, dar și câte un pătrățel de ciocolată neagră pe zi. „Săptămâna a treia e chiar foarte ușoară", arată Alpert.

Săptămâna a patra e și mai lejeră. Ai voie să adaugi la doua din mesele zilnice orez sau pâine, iar în 7 zile ai voie, în total, 5 pahare de vin.

„Poți chiar să-și faci un sandwich în săptămâna a patra, ceea ce-ți ușurează mult viața", notează Alpert. Practic, această a parta săptămână este cea de menținere și stabilizare.

După ce trece și ea, „pentru că acel comportament adictiv a dispărut, ai voie să mănânci o înghețată - două pe săptămână". În plus, niciun fruct nu mai e interzis după ziua 31.

Totuși, arată nutriționistul, după o astfel de detoxifiere e bine să nu revii la vechile obiceiuri. Adică nu te îmbuiba cu dulciuri și delicatese pline cu zahăr, pentru că n-ai rezolvat nimic dacă te întorci la dependența de care tocmai ai scăpat.


Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26