Cumpărături online. România, la coada Europei

Mihai Ciobanu / 30 iul 2018 / 12:09 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Românii se află printre europenii care aleg cel mai rar să cumpere online.

Românii sunt, alături de belgieni şi francezi, printre europenii care aleg cel mai rar să cumpere online, în timp ce locuitorii din Regatul Unit şi SUA sunt cei mai prolifici cumpărători, potrivit unui studiu internaţional realizat de ING. 

"Numărul posesorilor de telefoane inteligente şi accesul îmbunătăţit la internet a determinat un număr tot mai mare de europeni să folosească telefonul în relaţia cu banca, pentru cumpărături sau plăţi. Spre exemplu, procentul celor care folosesc telefonul pentru banking a crescut în ultimul an de la 48% la 61% în Europa. În ceea ce priveşte cumpărăturile online, locuitorii din Regatul Unit şi SUA sunt cei mai prolifici cumpărători în comparaţie cu consumatorii din Europa şi Australia. În general, peste trei sferturi din populaţia din Regatul Unit (77%) cumpără online cel puţin o dată pe lună - cu 10% mai mult decât media europeană de 67%. La cealaltă extremă, se află belgienii, românii şi francezii, care aleg să cumpere cel mai rar online", precizează un comunicat ING. 

Când vine vorba de cumpărăturile în magazin, europenii fac 92% dintre plăţi cu numerar, cu card de debit sau cu cel de credit iar pentru cumpărăturile online 42% dintre europeni aleg să îşi plătească cumpărăturile imediat, prin cadrul de debit sau credit, 32% aleg PayPal, 11% preferă să plătească la livrare şi 11% aleg soluţii locale de plată. 

De ce evită românii cumpărăturile online

Potrivit sursei citate, deciziile sunt motivate fie de comoditate, de securitate sau compatibilitatea dispozitivelor folosite la achiziţie sau de prezenţa unor comisioane. În România procentul celor care cumpără online dar preferă să plătească cu numerar sau card la livrare este de 46%. 

Studiul internaţional efectuat de ING în anul 2018 cu privire la serviciile bancare mobile "Cum preferaţi să plătiţi ?" a fost realizat de Ipsos folosind sondaje aplicate online. Studiul s-a efectuat în 15 ţări: Austria, Belgia, Republica Cehă, Franţa, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Regatul Unit, Australia şi Statele Unite ale Americii. 

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. 



Te-ar putea interesa




Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26