Cum să bei corect apa ca să te hidratezi

Steluța Indrei / 20 iul 2018 / 14:43 Salveaza PDF Comentarii
Consumul de apă în exces, semne pe care nu trebuie să le ignori
Descriere foto: Consumul de apă în exces, semne pe care nu trebuie să le ignori

Nu este suficient să bei multă apă ca să te hidratezi. Există anumite reguli pe care trebuie să le respecți pentru a beneficia de o hidratare corectă. 

Hidratarea are loc în momentul în care organismul absoarbe și utilizează lichidele pe care le consumi. Potrivit specialiștilor, hidratarea are loc în momentul în care toate celulele corpului beneficiază de apă.

Pentru a fi utilizată în mod eficient de organism, apa trebuie „mâncată”, nu băută, spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. Da, apa se degustă, se bea cu înghițituri mici și se îmbibă cu salivă. „Saliva este un fluid biologic foarte complex și care conține surfactanți care scad foarte mult tensiunea superficială a apei, o aduc la tensiunea superficială a celulelor și celulele pot să o bea. Pentru că important este nu doar să bem apa la exterior și apoi să fie eliminată, ci să poată fi reținută de fiecare celulă din corpul nostru. Apa trebuie să meargă la celule, nu trebuie să rămână undeva în exterior. De aceea este foarte important să bem apa cu înghițituri mici, să o plimbăm prin gură, pentru a-i scădea tensiunea superficială, deci pentru a fi reținută în corp. Asta înseamnă adevărata hidratare”, explică prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. 

Nu există o formulă perfectă pentru a ști cât de multă apă trebuie să bei. În general se recomandă un aport de 30 ml/kg corp. Ceea ce înseamnă că o persoană cu o greutate de circa 50 kg ar avea nevoie de 1,5 litri de apă pe zi.

Cantitatea de apă trebuie consumată treptat pe parcursul zilei. Nu te ajută dacă bei o sticlă de jumătate de litru în 30 de secunde, iar apoi îți mai aduci aminte să bei o sticlă seara. 

Apoi nu este deloc recomandat să faci exces de apă. 3 litri de apă pe zi înseamnă prea mult și poți suferi efecte dăunătoare: dereglarea digestiei, umflarea picioarelor, suprasolicitarea rinichilor ș.a.

Ca regulă generală, cantitatea de apă consumată zilnic trebuie adaptată în funcție de greutatea corpului, temperatura exterioră, tipul de activitate fizică desfășurată și alte împrejurări zilnice (călătorie, plajă, sport...). 



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25