€ 5.0919
|
$ 4.3707
|
Curs valutar: € 5.0919
|
$ 4.3707

Urmărește dezbaterea live

 

Cu cât se vor scumpi maşinile după noile taxe anunțate de Donald Trump

pret-masini-taxe-trump_57391800 Foto: Pixabay
 

Decizia preşedintelui SUA Donald Trump de a impune taxe vamale de 25% la importul de autoturisme şi componente auto va duce la scumpirea mașinilor, potrivit...

Industria auto nu are unde să se ascundă de tarifele impuse de președintele Donald Trump, avertizează fostul CEO al Ford, Mark Fields.

"Costul vehiculelor va crește. Este doar o chestiune de matematică. Concluzia este că absolut niciun vehicul nu va fi scutit de impactul tarifelor", a declarat Fields într-un interviu telefonic pentru CNN.

Tariful de 25% impus importurilor de automobile a intrat în vigoare joi, ca parte a eforturilor lui Donald Trump de a revitaliza locurile de muncă din industria producției auto americane. Administrația sa intenționează să aplice tarife și pentru piesele auto până pe 3 mai. Potrivit estimărilor Bank of America, un tarif de 25% aplicat tuturor pieselor auto importate ar putea crește costul vehiculelor asamblate în SUA cu aproximativ 26 de miliarde de dolari, ceea ce ar însemna în medie o creștere de circa 3.285 de dolari per vehicul.

Chiar și mașinile asamblate în fabricile americane vor deveni mai scumpe, deoarece multe dintre componentele lor provin din străinătate. Conform Goldman Sachs, costul mașinilor fabricate în afara SUA ar putea crește cu o sumă cuprinsă între 5.000 și 15.000 de dolari per vehicul din cauza tarifelor. Acest lucru ar putea determina scăderea vânzărilor, deoarece consumatorii vor ezita să cumpere vehicule mai scumpe.

Fields crede că producătorii auto vor absorbi o parte din costul tarifelor, dar vor transfera restul către consumatori, sub forma unor prețuri mai ridicate și a unor stimulente mai reduse.

Experții se așteaptă la o scădere a vânzărilor de mașini

Nu este clar dacă piața va putea suporta aceste creșteri de preț generate de tarife, mai ales că prețurile mașinilor sunt deja aproape de maxime istorice.

"Din punctul nostru de vedere, creșterile de preț vor reduce cererea, mai ales că accesibilitatea vehiculelor este deja o provocare pentru toți cumpărătorii", au scris analiștii Bank of America într-o notă adresată clienților.

Dacă producătorii auto vor transfera integral tariful de 25% către consumatori, vânzările de automobile în SUA ar putea scădea cu aproximativ 3,2 milioane de unități, ceea ce reprezintă o reducere de aproximativ 20% față de ritmul actual al vânzărilor anuale, estimează Bank of America.

Chiar și în scenariul în care producătorii ar acoperi o parte din costuri și ar transfera doar 15% din tarife către consumatori, vânzările auto ar scădea cu aproximativ 2,5 milioane de unități.

Donald Trump: Nu-mi pasă dacă cresc prețurile

Săptămâna trecută, The Wall Street Journal a raportat că, la începutul lunii martie, Trump a avut o convorbire telefonică cu directorii din industria auto și i-a amenințat cu tarife și mai mari dacă vor crește prețurile din cauza taxelor pe importuri.

Trump a negat aceste acuzații într-un interviu pentru NBC.

"Nu, nu am spus asta niciodată. Nu-mi pasă dacă cresc prețurile, pentru că oamenii vor începe să cumpere mașini americane", a declarat Trump pentru jurnalista NBC Kristen Welker. 

Fields consideră că este "nerealist" să li se ceară directorilor din industria auto să nu mărească prețurile și susține că acest lucru echivalează cu impunerea unor controale de preț.

"Este foarte intimidant când președintele Statelor Unite spune: 'Suportați costurile și lăsați să vă afecteze profiturile'. Cum poți evalua amenințarea de a supăra un președinte? Nu știu cum se poate cuantifica asta", a spus Fields.

Casa Albă susține că noile tarifele auto vor stimula considerabil producția autohtonă și vor crea locuri de muncă.

"Aceasta va duce la construirea a numeroase fabrici, în special fabrici auto", a declarat Trump săptămâna trecută, anunțând tarifele. "Veți vedea cifre cum nu ați mai văzut... în ceea ce privește ocuparea forței de muncă. Mulți oameni vor produce multe mașini", a spus președintele american.

Analiștii spun că efectul ar putea fi total invers: cu întreruperi de producție și concedieri

Totuși, CNN scrie că există riscul ca unele locuri de muncă din SUA să fie pierdute dacă tarifele vor afecta cererea de automobile atât de puternic încât fabricile să fie nevoite să își reducă sau să își oprească producția. De exemplu, sute de muncitori de la Cleveland-Cliffs au fost concediați în Minnesota din cauza scăderii comenzilor în contextul tarifelor auto. Furnizorii americani vor fi, de asemenea, nevoiți să își regândească lanțurile de aprovizionare dacă fabricile de asamblare din Mexic și Canada se vor închide din cauza acestor taxe.

Tarifele pe piesele auto au "crescut riscurile pentru lanțul de aprovizionare și ar putea duce la întreruperi în producție", au subliniat analiștii Bank of America.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
x close