Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Consilierul lui Tudose critică o măsură a Guvernului

Consilierul onorific al premierului Mihai Tudose, Gheorghe Piperea, a scris un mesaj critic pe Facebook cu privire la o măsură sprijinită de Guvern, taxa auto sau timbrul de mediu. 

”Nebunia înseamnă să faci acelaşi lucru în mod repetat şi să te aştepţi să obţii alt rezultat - Albert Einstein.

Se fac 10 ani de cand a aparut ideea mareata si creata a taxei de prima inmatriculare (botezata ulterior taxa de poluare si timbru de mediu).  De nenumarate ori, Romania a fost sanctionata de CJUE pentru instituirea acestor taxe si obligata sa inlature actele normative respective, cu consecinta restituirii sumelor platite de cumparatorii de masini cu acest titlu. In principal, aceasta taxa a fost considerata ilegala intrucat incalca una dintre libertatile fundamentale ale spatiului UE, libertatea de circulatie a marfurilor. 

Instantele romanesti, cu mici diferente in anii de inceput ai luptei judiciare contra acestei taxe contrare circulatiei marfurilor, i-au stabilit si ele caracterul ilegal. 

[citeste si] 

Reamintesc ca, impreuna cu echipa mea, am fost unii dintre initiatorii curentului judiciar declansat contra acestei taxe. Motivatia noastra nu a fost niciodata contrara ideii de a pune poluatorul sa plateasca pentru prejudiciile aduse mediului prin utilizarea excesiva a unor masini poluante, ci faptul ca taxa incalca principiul liberei circulatii a marfurilor in UE, discrimineaza intre cei care cumpara o masina ne-inmatriculata inca in Romania si cei care cumpara o masina deja inmatriculata (iar Romania este plina - ochi de rable si de gioarse de pe vremea lui Pazvante chiorul) si pentru ca inseala increderea populatiei ca taxa ar fi o aplicare a principiului "poluatorul plateste", de vreme ce nu penalizeaza utilizarea frecventa, excesiva a masinilor personale sau profesionale (mai ales a celor vechi), ci simpla introducere in circulatie pe drumurile publice din Romania a unor masini.

O vreme, existenta acestei taxe fara nicio logica a determinat un periculos comert la granita cu Bulgaria - romanii isi inmatriculau masini in Bulgaria, fara taxe de prima inmatriculare/poluare, pe care le utilizau (le utilizeaza si acum) in Romania. Nimeni nu stie cate masini inmatriculate in Bulgaria au starea tehnica necesara circulatiei sigure pe drumurile publice din Romania si nici cate astfel de masini au asigurare RCA. Dar romanul e inventiv si, in plus, se adapteaza repede si din mers riscurilor care ii pun pericol viata.

Aflu recent ca Ministerul mediului pregateste o noua taxa de poluare, cu nimic diferita de cele trei anterioare, toate sanctionate si, practic, interzise de CJUE. Se pare ca toata tarasenia judiciara si, mai ales, toate complicatiile logistice si financiare determinate de necesitatea restituirii catre cetateni a unor sume de ordinul miliardelor incasate cu titlu de taxa de prima inmatriculare/poluare/timbru de mediu au fost in zadar.

O luam, asadar, de la capat, sperand ca, desi facem in mod repetat acelasi lucru, de data asta vom obtine un alt rezultat.

Ma intreb, totusi, care este motivul pentru care nu se plateste aceasta taxa de poluare pe cantitatea de carburant utilizat si pe numarul de kilometri parcursi. Daca e valabila si dezirabila ideea ca poluatorul plateste, atunci nu mai are importanta prima sau a n-shpea inmatriculare in Romania, nici vechimea acesteia, ci numai faptul ca proprietarul sau angajatul proprietarului utilizeaza masina prea frecvent pentru un mediu inconjurator presupus sanatos. 

Cu banii din aceasta taxa care ar penaliza in mod real poluarea, s-ar putea crea facilitati pentru masini, baterii si prize electrice si, de ce nu, cercetare stintifica pentru noi forme de energie regenerabila utilizabila pe masini (cum ar fi motorul pe hidrogen), capacitati proprii de productie, inclusiv sub forma unor panouri sau acoperisuri solare si alte investii inteligente in energie sanatoasa.

Dar nu. Noi trebuie sa insistam sa facem acelasi lucru, sperand intr-un alt rezultat.” a scris Gheorge Piperea pe Facebook. 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.24
YesMy