Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a vorbit despre cel mai complex proiect de infrastructură din România.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), a vorbit la Antena 3 CNN despre unul dintre cele mai mari planuri din infrastructură. Mai exact, autostrada Transilvaniei va pleca din București și va trece prin Ploiești, Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Târgu Mureș, Turda, Cluj Napoca, Zalău și într-un final prin Oradea.
Pe această autostradă va fi și cel mai mare tunel din țara noastră, de aproape 6 km. Acesta va străpunge Muntele Meseș, între Ciumărna și Crasna. Este vorba de un contract de 7,48 de miliarde de lei fără TVA și reprezintă drumul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău. Reprezentanții CNAIR spun că este o lucrare ce implică execuția celebrului tunel, cu două galerii, cu două benzi de circulație pe sens, dar și construcția a 65 de viaducte.
"Într-adevăr, anul acesta vom semna cel mai mare, cel mai scump și cel mai complex contract de infrastructură rutieră din istoria României. Să știți că vor mai fi în următorii ani, în următoarea perioadă, contracte și mai scumpe și mai complexe. Mă refer la secțiunea montană din A8 și autostrada Ploiești-Brașov. Revenind la acest contract, el prevede 78 de luni dintre care 18 luni proiectarea și 60 de luni execuția. Deci, vorbim de 6 ani și jumătate până când ar trebui să fie construit. Practic, tunelul va avea 6 km, iar în ceea ce privește viaductele, podurile și pasajele, aproape o treime din proiect va avea aceste structuri complexe (...)", a spus Alin Șerbănescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu