Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Directivă PE. Claudia Țapardel, PSD: Afectează milioane de consumatori și mii de companii

Europarlamentara PSD Claudia Țapardel a găzduit, astăzi, la Parlamentul European, o conferință dedicată implementării Directivei privind Pachetele de Servicii de Călătorie. 

Evenimentul a reunit reprezentanți ai instituțiilor europene, precum și ai agențiilor de turism europene și ai organizațiilor care apără interesele consumatorilor, pentru o discuție în detaliu despre dificultățile pe care le întâmpină statele membre și stakeholderiiîn implementarea schimbărilor propuse de Comisie.

”Directiva privind Pachetele de Servicii de Călătorie este una esențială pentru industria turismului european, aceasta afectând milioane de consumatori și mii de companii.” a declarat Claudia Țapardel în fața a aproximativ 150 de stakeholderi din sectorul public și privat.

Politiciana a subliniat: ”În acest sens, propunerea Comisiei urmărește să extindă protecția asigurată în prezent pentru pachetele de servicii de călătorie tradiționale, vândute de operatorii sau agențiile de turism, și asupra pachetelor de servicii de călătorie care sunt create on-line la cererea consumatorului. Această schimbare este cu atât mai importantă cu cât ar permite și celor 120 de milioane de turiști care cumpără pachete personalizate să se bucure de aceleași drepturi ca și cei care optează pentru pachete prestabilite, clarificând simultan și cadrul legal necesar întreprinderilor pentru a oferi aceste servicii. Acest lucru este extrem de important pentru că, încă de la publicarea directivei în 2015, unele întrebări au rămas fără un răspuns clar: Care sunt exact pachetele de servicii care vor fi acoperite? Ar trebui incluse și serviciile oferite direct de companiile aeriene? Cu alte cuvinte, trebuie să definim domeniul de aplicare al directivei. În calitate de Co-Președinte a Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului din Parlamentul European, am susținut frecvent faptul că turismul are nevoie de a abordare europeană pentru a soluționa o serie de probleme transversale, inclusiv protecția consumatorilor și a companiilor care asigură serviciile de călătorie, și mă bucur să văd că executivul de la Bruxelles pune în aplicare această idee, inclusiv printr-un dialog deschis cu cei vizați.”

(w670)

Din partea Comisiei Europene, Directorul Adjunct al departamentului pentru Protecția Consumatorilor, Francisco Fonseca Morillo a prezentat rațiunile din spatele modificării legislației europene și beneficiile aduse pieței interne: ”Revizuirea Directivei privind Pachetele de Servicii de Călătorie vine ca răspuns la o serie de schimbări care au avut loc pe piața europeană în ultimii aproape treizeci de ani. Dacă în 1990 serviciile de călătorie puteau fi achiziționate doar prin agenții și nimeni nu avea internet sau telefoane inteligente, acum situația este cu totul alta. 35% din totalul vânzărilor de servicii de călătorie din Europa sunt efectuate online, iar numărul celor care doresc formule de vacanță personalizate este în creștere. Acest lucru înseamnă că regulile pe care le-am avut în vedere în 1990, odată cu publicarea Directivei originale, pe de o parte nu mai pot oferi cetățenilor protecția de care au nevoie, iar pe de alta nu oferă companiilor operatorilor sau companiilor de asigurări un cadru legal clar în ceea ce privește responsabilităților și drepturilor pe care le au.

Context

Pachetul de servicii de călătorie” se referă la combinații de servicii de călătorie care, de regulă, includ transportul, cazarea la hotel și o serie de alte servicii, precum închirierea de autoturisme.

Normele actuale privind pachetele de servicii de călătorie datează din 1990, când internetul nu exista, serviciile companiilor aeriene nu fuseseră liberalizate, iar piața serviciilor de călătorie oferea cu preponderență circuite și pachete prestabilite.

Cu toate acestea, astăzi, consumatorii sunt din ce în ce mai interesați să își aleagă personal diversele elemente ale pachetelor lor de călătorie, adesea de la mai mulți comercianți aflați în legătură unul cu celălalt. Totuși, normele actuale fie nu acoperă aceste cazuri, fie nu o fac într-un mod clar. Astfel, consumatorii nu pot ști cu siguranță de ce fel de protecție pot beneficia în cazul în care apare o problemă, iar pentru comercianți nu este clar ce responsabilități le revin.

Calendar

  • Noua directivă a fost adoptată la 25 noiembrie 2015 și a intrat în vigoare la 31 decembrie 2015.
  • Statele membre trebuie să o transpună până la 1 ianuarie 2018 și va fi aplicabile de la 1 iulie 2018.
  • Comisia sprijină statele membre în acest proces, în special prin ateliere de lucru la Bruxelles pentru a discuta despre dificultățile apărute în legătură cu transpunerea.

Domeniul de aplicare al directivei

Normele vor extinde protecția Directivei UE privind pachetele de călătorii din 1990 în afara vacanțelor tradiționale organizate de operatorii de turism. Acest lucru va însemna o protecție clară pentru 120 de milioane de consumatori care rezervă alte forme de călătorie combinate (de ex. o combinație de zboruri plus hotel sau închiriere de mașini puse împreună pe un site web).

Astfel de combinații vor fi protejate ca pachete, în special atunci când serviciile de călătorie sunt anunțate ca un pachet, sunt înregistrate în cadrul aceleiași proceduri de rezervare sau în cazul în care sunt oferite sau debitate la un preț total sau inclusiv.

Noua directivă se aplică la 3 tipuri diferite de combinații de servicii:

Pachete pre-aranjate - pachete propuse de un operator de turism, alcătuite din cel puțin două elemente: transport, cazare sau alte servicii, de ex. închirieri auto;

Pachete personalizate - selectarea componentelor pentru aceeași călătorie sau vacanță de către călător și achiziționate de la o singură companie, online sau offline;

Aranjamente de călătorie asociate - combinații mai libere de servicii de călătorie, de exemplu, dacă turistul, după ce a rezervat un serviciu de călătorie pe un site web, este invitat să rezerve un alt serviciu printr-un link, iar a doua rezervare se efectuează în termen de 24 de ore. În astfel de cazuri, călătorul trebuie să fie informat că nu i se oferă un pachet, ci că, în anumite condiții, plata sa va fi protejată.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.24
YesMy