Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Cioloș, chemat la confruntare. Scrisoare deschisă: Nu mai schimbați ministrul ca pe șosete

Roxana Neagu / 07 iul 2016 / 17:02

Augustin Hagiu, președintele de onoare al FORT, trimite o scrisoare deschisă premierului Dacian Cioloș, în care-i cere să nu mai schimbe ministrul Transporturilor ca pe șosete pentru că a demonstrat, cu toată tehnocrația, interes zero față de sectorul economic al transporturilor, 5% din PIB-ul României. Mai mult, transportatorii cer premierului să nu le paseze iar scrisoarea, să o ia măcar de această dată în considerare și să se întâlnească cu ei. 

Iată scrisoarea deschisă: 

Scrisoare deschisa

 

adresata Primului Ministru al Romaniei, Domnului Dacian Ciolos,

in contextul numirii unui nou ministru al transporturilor, dublarii pentru a doua oara a tarifelor RCA si a degradarii continuie a infrastructurii de transport

 

Stimate Domnule Prim Ministru – Tehnocrat,

Prin prezenta Federatia Operatorilor Romani de Transport, organizatie patronala ce reprezinta o componenta importanta a capitalului autohton ce desfasoara activitati in domeniile transporturilor rutiere de marfuri si de pasageri, transporturilor aeriene, scolilor de soferi si centrelor de pregatire profesionala precum si activitatilor conexe transporturilor, va solicita in mod public sa stopati, cel putin in perioada mandatului dvs.,schimbarea ministrului transporturilor in ritmul in care se schimba sosetele si sa va decideti o data pentru totdeauna pe mana cui lasati soarta acestui sector economic care are o contributie de aproape 5% din PIB-ul  Romaniei. Ultimul mandat de la Ministerul Transporturilor ne-a demonstrat in mod clar ca singura diferenta intre o numire politica si una asa zis tehnocrata este ca, cea din urma are o capacitate de decizie inzecit mai mica decat prima formula mentionata.

Mai mult decat atat, nici macar promisiunile sau angajamentele asumate intr-o astel de formula ministeriala nu mai resimt presiunea imaginii publice pe care o are in perioada de mandat un ministru numit politic. A trecut mai mult de jumatate de an in care, nu doar ca nu s-a intamplat nimic nici pe componenta de infrastructura si nici pe componenta legislativa, operationala si institutionala din subordinea ministerului, ci s-au adancit si mai mult problemele trecutului.

Ne-ati demonstrat la inceputul mandatului si pana in prezent interes zero fata de agentii economici ce reprezinta piata de transport, mentinand o supraacciza catastrofala cu efect zero in lucrarile de infrastructura, neimplicandu-va absolut deloc in problematica exploziei nejustificate a tarifelor la asigurari RCA si ne-ati bifat hotarari de guvern din care au disparut, fara ca cineva sa dea vreo explicatie, articole care ar fi ajutat cat de cat la abordarea fenomenelor de concurenta neloiala.

Va rugam sa nu transmiteti si prezenta scrisoare la Ministerul Transporturilor, asa cum procedati cu toate celelalte memorii, adrese si sesizari si nici sa ne pasati elegant pe mana unui numar doi sau trei din Guvern, asa cum ati procedat in ianuarie ci sa va asumati barbateste o confruntare serioasa cu noi si cu probleme noastre care de fapt sunt probleme a ceea ce inseamna 5% din PIB, constatand cu aceasta ocazie ca specializarea noastra depaseste cu mult orice compententa fluturata in vant de care „specialistii” guvernului si poate dupa aceasta etapa veti intelege sa lasati capul plecat  respectand economia romaneasca si capitalul autohton, lasand la o parte orgoliile si fumurile, pentru a  demonstra impreuna,  intr-un parteneriat serios, cum se transforma sintagma „nu putem” in sintagma „ da, se poate”.

Va atragem atentia in mod direct ca protectionismul sectorului de transport in Franta ( legea MACRON), Germania ( legea MiLoG) si mai nou Italia, Olanda, Austria, Ungaria este sustinut suta la suta de guvernele acestor tari membre ale Uniunii Europene, la care va raportati cu atat de mare pasiune, in timp ce noi si toate celelalte patronate din transporturi nu am cerut decat normalitate, legislatie coerenta, eliminarea coruptiei institutionalizate, a birocratiei si a incompetentei.

In speranta ca ati inteles fara puseuri de orgoliu mesajul nostru disperat, va solicitam pe aceasta cale sa va rupeti cateva ore din activitatea curenta pentru o intalnire, la care sa participe si noul ministru al transporturilor alaturi de dvs., pentru a puncta pentru o ultima incercare, cateva probleme esentiale ce necesita „tratament” rapid.

Va multumim anticipat.

 

Presedinte de Onoare FORT

Augustin Hagiu

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy