Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că începând de astăzi, circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se va desfăşura pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara-Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri, Sighişoara şi Daneş, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13.
Pe noua variantă de traseu dintre Sighișoara și Daneș au fost construite trei lucrări de arta importantă: podul in formă de Arc peste râul Târnava Mare (134,6m), Tunelul Sighișoara (401m) si Tunelul Daneș (969m)- cel mai lung tunel de cale ferată din România dupa 1989. Viteza de circulație a trenurilor vor permite atingerea de 160 km/h pe traseul Sighișoara-Ațel.
Lucrările de modernizare pe cele trei loturi: Sighişoara-Aţel, Aţel-Micăsasa şi Micăsasa-Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%, iar până în prezent au fost date în exploatare următoarele intervale de staţii:
◘ Sighişoara - Daneş (fir II pe traseul nou)
◘ Daneş - Dumbrăveni (Fir I)
◘ Dumbrăveni - Aţel - Mediaş (Fir II)
◘ Mediaş - Copşa Mică (Fir I)
◘ Copşa Mică - Micăsasa (Fir I)
◘ Micăsasa - Valea Lungă (Fir I)
◘ Valea Lungă - Blaj (Fir I)
◘ Blaj - Crăciunel (Fir II)
◘Crăciunel - Podu Mureş (Fir I)
Lucrările de modernizare aflate în execuţie între Sighişoara şi Coşlariu acoperă o gamă complexă de lucrări feroviare şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre, îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News