Obiectivul studiului de fezabilitate este acela de a evalua caracteristicile tehnice şi operaţionale ale liniei de cale ferată existentă, precum şi programele naţionale pentru dezvoltarea acesteia.
Scopul final este modernizarea tronsonului de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad, parte a Axei 22, conform cerinţelor europene, la o linie de cale ferată dublă, electrificată, de 25 kV, controlată de un sistem ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R), care permite viteze cuprinse între 120 kilometri/oră şi 160 kilometri/oră, în conformitate cu Standardele Tehnice de Interoperabilitate şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă, naţional şi internaţional.
CITEȘTE ȘI: CFR modernizează 60 de km de cale ferată cu 5 miliarde de lei
Valoarea estimată a contractului se ridică la 13,023 milioane de lei, fără TVA, tipul procedurii va fi licitaţie deschisă, iar criteriul de atribuire preţul cel mai scăzut.