Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Cele mai nocive grăsimi pentru creier

Steluța Indrei / 18 aug 2018 / 13:06

Uleiurile rafinate, care conțin grăsimi omega 6, sunt dăunătoare pentru creier, atrag atenția experții în nutriție. 

Consumul crescut de uleiuri vegetale rafinate, în care predomină acizii grași omega 6, generează un proces inflamator la nivelul creierului, recunoscut ca fiind răspunzător de atacuri cerebrale, boli degenerative, declin mintal de tip Alzheimer, tulburări de dispoziție sau chiar depresie. 

Pentru a preveni daunele asupra creierului, medicii recomandă ca aportul de acizi omega 6 să fie raporta la aportul de acizi omega 3 (din pește, ulei de măsline). Astfel, raportul optim este de 1 la 4, adică la patru părți de omega 6 să se consume o parte de omega 3. 

Însă alimentația modernă este dominată de grăsimi rele, uleiuri vegetale rafinate, margarină, sosuri procesate, alimente semipreparate.

Iată care sunt uleiurile care conțin cele mai multe grăsimi dăunătoare pentru creier:

- ulei de floarea soarelui (69% omega 6)

- ulei de porumb (61% omega 6)

- ulei de soia (54% omega 6)

Șapte sfaturi pentru a ține departe de creier grăsimile rele

1. Nu folosiți ulei de porumb sau de floarea soarelui în exces și evitați consumul de alimente prăjite.

2. Nu folosiți margarină făcută din uleiuri vegetale hidrogenate sau parțial hidrogenate (grăsimi trans) și evitați produsele de patiserie, snacks-urile, chipsurile.

3. Nu folosiți sosuri de salate și maioneze din comerț.

4. Nu consumați alimente procesate industrial care au fost prăjite, cum sunt cartofii prăjiți, floricelele și altele.

5. Folosiți ulei de măsline extravirgin sau ulei de rapiță.

6. Folosiți ulei de semințe de in, care are cel mai bun raport de grăsimi omega 6 (16%) și omega 3 (57%).

7. Mâncați pește gras (somon, macrou, hering, sardine) cu un conținut bogat de omega 3, ce contribuie la neutralizarea grăsimilor nocive omega 6. 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy