Ce este Dieta Dash și de ce este ea considerată cea mai sănătoasă din lume

Dana Lascu / 08 aug 2018 / 11:21 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Pe lista celor mai bune și mai sănătoase diete din lume, Dash deține primul loc de mulți ani încoace. Potrivit doctorilor de la Institutul Național american de Sănătate, aceasta este dieta care-ți îmbunătățește sănătatea cel mai mult.

DASH („Dietary Approaches to Stop Hypertension", adică „Abordări dietetice pentru stoparea hipertensiunii" în traducere) este o dietă care a fost special concepută pentru reducerea presiunii sângelui la persoanele cu hipertensiune.

Ulterior, însă, cercetătorii au descoperit că dieta rezolvă și alte probleme majore de sănătate: reduce colesterolul, previne accidentul vascular cerebral și stopul cardiac, plus că normalizează greutatea, notează Bright Side.

Dar poate cel mai important efect e acela că previne apariția diabetului.

Care sunt regulile de bază

Toate componentele (calciu, proteine, fibre vegetale) care sunt responsabile pentru funcționarea creierului și a organelor interne, ca și de sănătatea părului și a pielii, sunt echilibrate în această dietă.

Ea este de altfel și ușor de ținut, pentru că nu trebuie să calculezi sau să monitorizezi nimic: trebuie doar să mănânci zilnic anumite alimente recomandate (fructe, legume, cereale, alimente bogate în proteine sau lactate) și să reduci cantitatea de sare.

De asemenea, notabil e faptul că dieta a fost gândită pentru oameni care au avut tot felul de restricții alimentare de-a lungul vieții, așa că nu te vei înfomenta. Tot ce trebuie să faci e să respecți mai multe reguli.

Regulile de bază:

Nu contează neapărat cantitatea ci mai degrabă calitatea mâncării tale. Iată câteva principii pe care ar trebui să le urmezi:

- bea 2 litri de apă pe zi,

- mănâncă de 5 ori pe zi. Greutatea unei porții n-ar trebui să depășească 215 grame,

- zilnic maximum de calorii trebuie să fie între 2.000 și 2.500,

- dulciuri n-ai voie de mai mult de 5 ori pe săptămână,

- încearcă să mănânci mai multe cereale, semințe, boabe, carne slabă și vegetale,

- evită să bei sucuri acidulate și alcool,

- poți lua maximum de 8 gustări pe zi, dar le iei doar dacă chiar ți-e foame,

- alcoolul și tutunul sunt interzise,

- pâinea trebuie să fie doar integrală,

- exclude din meniu alimentele afumate sau grase, murături, produse de patiserie, conservele de pește și carne.

Ce poți mânca:

Conform dietei DASH, pentru a avea un meniu adecvat, ar trebui îți stabilești obiectivele: vrei să slăbești sau să fii mai sănătos? Dacă vrei să slăbești, meniul ar trebui să conțină mai puține calorii. Cu alte cuvinte, trebuie să reduci porțiile.

Meniul zilnic ar putea conține:

- cereale, 7 porții pe zi, care pot fi, fiecare, compuse din o felie medie de pâine integrală, sau o jumătate de ceașcă de paste sau de terci de ovăz,

- fructe, nu mai mult de 5 pe zi ( o porție înseamnă un fruct, o pătrime de ceașcă de fructe uscate sau o jumătate de ceașcă de suc natural de fructe),

- vegetale, 5 porții pe zi (o porție trebuie să conțină jumătate de cană de legume fierte),

- lactate degresate: 2-3 porții pe zi (o felie de brânză de 50 de grame sau 150 de mililitri de lapte),

- semințe, boabe, sâmburi: 5 porții pe săptămână (o porție are 40 de grame),

- grăsimi animale și vegetale, 3 porții pe zi (o porție poate fi o linguriță de ulei de măsline sau din alte semințe),

- dulciuri, maximum 5 porții pe săptămână (o porție poate fi o linguriță de miere sau de gem),

- fluide: 2 litri pe zi (apă, ceai verde),

- proteine: 200 de grame pe zi de carne slabă, pește și ouă.

Evită orice altceva!

Cum îți compui dieta

Îți poți compune propria dietă respectând regulile de mai sus. Practic, trebuie să aranjezi astfel încât zilnic să mănânci toate produsele menționate și nimic altceva.

Pe internet se găsesc și de-a gata scheme cu meniuri zilnice, dar cel mai bine e să-ți faci singur astfel de liste, în funcție de ce și cum îți place să mănânci. 



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26