Caz șocant. A suferit amputarea brațului, după ce a mâncat fructe de mare crude

Steluța Indrei / 02 aug 2018 / 09:42 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Un bărbat de 71 de ani a suferit amputarea brațului stâng din cauza unei infecții survenite după ce a mâncat fructe de mare crude. Pacientul s-a infectat cu o bacterie devoratoare de carne.

La 12 ore după ce a mâncat fructe de mare crude, un coreean de 71 de ani ani a început să acuze febră și dureri atroce la mâna stângă. Abia după două zile, bărbatul a decis să meargă la spital. Cazul său este prezentat în publicația medicală The New England Journal of Medicine. 

Medicii spun că pacientul a ajuns la camera de gardă când bășicile mari umplute cu sânge îi acopereau mâna stângă. A fost operat imediat pentru drenarea leziunilor. În lichidul extras din acele vezicule hemoragice a fost izolată bacteria Vibrio vulnificus.  

Cunoscută ca bacteria devoratoare de carne sau „mâncătoarea” de carne provoacă infecții severe. Contaminarea se poate face direct la nivelul unei răni deschise prin contactul cu apă de mare sau prin consumul de alimente contaminate, cel mai adesea fructe de mare și pește. Bacteria eliberează toxine mortale pentru celulele pielii. 

Amputație necesară, în ciuda tratamentul cu antibiotic

În cazul pacientului coreean, infecția a fost exacerbată de faptul că suferea deja de boli grave: diabet zaharat de tip 2, hipertensiune arterială și făcea hemodializă pentru o boală renală cronică. 

În ciuda tratamentului cu antibiotic, leziunile cutanate au evoluat spre ulcere necrozante profunde, iar medicii au fost nevoiți să-i amputeze antebrațul stâng. Operația de amputație a fost realizată la 25 de zile după prima intervenție. În prezent, bărbatul a scăpat de infecție și se recuperează după operație. 



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25