Care este data limită de înscriere la Fisc pentru TVA la încasare

Firmele care au o cifră de afaceri mai mici 500.000 de euro trebuie să se înscrie la Fisc pentru TVA la încasare până pe 25 octombrie.

Pentru a putea depune Formularul 097 apărut recent în „Monitorul Oficial firmele care se încadrează în plafon trebuie să își calculeze cifra de afaceri realizată în perioada 1 octombrie 2011 – 30 septembrie 2012.

Consultanţii fiscali avertizează că înscrierea la Fisc în vederea aplicării sistemului „TVA la încasare“ nu este o opţiune, ci e o obligaţie. Dacă la sfârşitul anului constataţi că aţi depăşit acest plafon, puteţi cere retragerea din registru.

„Pentru ieşirea din sistem, documentaţia se depune până la data de 25 inclusiv a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă a depăşit plafonul“, se arată în normativul citat.

De Ce News a scris în luna septembrie că prin această lege plata TVA este doar amânată.

Un expert de la Camera Consultanților Fiscali avertizează că lucrurile nu sunt așa de frumoase cum par și înscrierea în noul sistem ar trebui să fie opțională. Într-un articol publicat în revista de specialitate, Dan Manolescu susține că nu toate firmele vor fi avantajate de noul sistem, convenit cu FMI. Dacă deducerile de TVA au o pondere importantă în contabilitatea firmei, cum se întâmplă la IMM-urile care folosesc multe materii prime sau componente pentru producție sau care fac vânzare cu amănuntul, vor apărea probleme. Vor crește cheltuielile pentru contabilitate și vor apărea riscuri care țin de plata în numerar. E posibil ca marile firme să se orienteze tot spre furnizori care au cifre de afaceri peste 500.000 de euro, ca să nu fie blocate deducerile și să nu aibă probleme cu plata în numerar.

Potrivit lui Dan Manolescu, noul sistem convenit cu FMI presupune colectarea de TVA la momentul încasării facturilor, dar nu mai târziu de a 90-a zi calendaristică de la data emiterii facturii. În schimb, exercitarea dreptului de deducere este amânată până la plata facturii şi este posibilă doar dacă se face şi dovada plăţii. Pe de o parte, plata TVA către stat este doar amânată, într-un interval de trei luni. Pe de alta, deducerea TVA-ului de la achiziții este condiționată de plata TVA conținut de facturile emise.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel