Facturile de la Hidroelectrica n-au ajuns de jumătate de an la unii clienți. Compania anunță că intră în normalitate, dar ce se va întâmpla cu facturile ”calup” pe care le vor primi clienții companiei?
Clienții care au renunțat la alți furnizori și au ales Hidroelectrica au făcut-o datorită prețului competitiv, însă, luni bune, aceștia nu au primit nicio factură, iar sumele se adună. Acum, Hidroelectrica anunță intrare în normalitate, dar clienți râd cu un ochi, plâng cu celălalt când se gândesc la valoarea cumulată a facturilor. Sunt însă vești bune! Ei vor putea eșalona plata facturilor Hidroelectrica pe șase luni, în tranșe egale. Mai mult, compania pregătește și o aplicație dedicată clienților săi.
Aproape 500.000 de consumatori nu și-au primit facturile de la Hidroelectrica în ultimele luni, scrie Jurnalul. Conform reprezentanților firmei, sistemul de facturare va intra în normal la începutul lunii februarie. În plus, compania pregătește o aplicație mobilă pentru clienți, care-și vor putea plăti facturile mai ușor și transmite indexul. ”Facturile se transmit zilnic, sunt calupuri de zeci de mii de facturi care se transmit. În februarie, în principiu, estimăm că se intră în normalitate cu toți clienții, sperând să nu mai fie și alte modificări legislative. Procesul de facturare a început de anul trecut, deja lucrurile se fac automatizat”, a anunțat Bogdan Badea, președinte Hidroelectrica.
Clienții care vor primi facturile întârziat le vor putea eșalona pe șase luni. Eșalonarea se solicită online, printr-un formular tip, sau direct la sediile sucursalelor. Astfel, ei vor plăti odată cu facturile viitoare și ratele la datoria eșalonată. De asemenea, clienții Hidroelectrica casnici au termen de plată de 45 de zile de la emiterea facturii, pe când cei non-casnici de 30 de zile. În această perioadă, nu sunt percepute penalități. ”Dacă vă aflați în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, aveți posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum șase rate lunare, de valori egale”, spun reprezentanții Hidroelectrica.
1. 0,68 lei/KWh. Beneficiază de acest preț clienții casnici care au un consum de până în 100 KWh inclusiv, cei care utilizează dispozitive medicale necesare efectuării tratamentelor, în baza unei cereri și a unei declaraţii pe propria răspundere, dar și cei care au în întreținere cel puțin 3 copii cu vârsta de până în 18 ani, respectiv 26 de ani, în cazul în care urmează o formă de învăţământ, în baza unei cereri și a unei declaraţii pe propria răspundere.
2. 0,80 lei/kWh. Beneficiază de acest preț cei care au înregistrat de un consum lunar care este de maximum 255 kWh.
Consumul de energie electrică ce depăşeşte 255 KWh/lună se facturează cu maximum 0,80 lei/kWh, cu TVA inclus pentru consumul realizat în perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025 de către clienţii casnici al căror consum lunar este cuprins între 100,01 și 255 kWh.
3. Consumul de energie electrică cuprins între 255 si 300 KWh/lună se facturează la prețul de 1,3 lei kWh, cu TVA inclus iar in cazul in care consumul depășește 300/KWh, întreg consumul se facturează la prețul de 1,3 lei/kWh.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu