Boicotul mărcilor germane, reacție la boikot-ul Schengen. Ce spun românii, ce cred politicienii

Ca răspuns la boicotul german în problema Schengen, românii ar putea boicota produsele importate masiv din Germania, a propus Mircea Diaconu. Sistemul a funcționat în disputele dintre țările occidentale. L-au aplicat americanii împotriva produselor franțuzești, atunci când Franța a refuzat să se implice în războiul din Irak, l-a aplicat Australia împotriva Franței atunci când Franța a făcut teste nucleare în zona Pacificului de Sud.

Ideea a fost lansată de Mircea Diaconu, care a declarat pentru ziare.com că "Dacă ne-au primit nepregătiți în Uniunea Europeană, să aibă curajul să ne spună, dar putem spune și noi 'vă luați Carrefour (lanț de magazine francez-n.red) și toate astea”.

Pe rețelele de socializare circulă un apel la boicotarea magazinelor Kaufland, Liedl, Metro, Real sau al altor branduri germane. Evident, acest demers presupune costuri pentru consumator: trebuie să meargă mai departe de casă pentru cumpărături, sau să nu achiziționeze, de pildă, o mașină germană, ci una japoneză sau americană.

Contactat de DeCe News, Cătălin Ivan, purtătorul de cuvânt al PSD şi lider al delegaţiei social-democrate din PE, spune că un asemenea boicot nu ar fi o soluție, invocând parteneriatul strategic româno-german.

”Nu cred că este o soluție. Nu în Europa secolului acesta, nu în condițiile aderării României la Uniunea Europeană, nu în condițiile în care Germania e un partener strategic pentru România. În niciun caz nu o văd ca pe o soluție. Doar Traian Băsescu poate să gândească așa. Dacă olandezi nu sunt cu noi, să nu le mai cumpărăm florile. Blocajul care este pe Schengen este unul politic. Ține de situația politică din Germania, ține de campania electorală de acolo. Ține de relația României pe care a avut-o de-a lungul timpului cu partenerii externi. O relație proastă și prost gestionată de PDL și Traian Băsescu. Sunt foarte multe lucruri pe care trebuie să le reparăm, lucruri pe care nu le-am făcut în trecut și trebuie să le facem acum. Ce facem? Ne retragem produsele de pe piața lor? Dacă nu cumpărăm noi produsele lor, să nu mai cumpere nici ei Dacia. Una din piețele din Europa unde Dacia se vinde bine este chiar piața Germaniei. Problemele le rezolvăm cu calm și responsabilitate, în niciun caz cu acțiuni impulsive și decizii luate la nervi” a spus Cătălin Ivan pentru DeCe News.

”Un boicot nu ar avea succes pentru că societatea românească nu se poate mobiliza. În America, cetățenii sunt învățați în fiecare zi că S.U.A  este cea mai mare, frumoasă etc. La noi, nu se cultivă patriotismul, nu cred că e dispus consumatorul să facă un efort pentru interesul general. mai e vorba și de un raport de putere. Să ne gândim cu UE a impus, prin directivă, spargerea companiilor feroviare în trei ( care la noi s-a făcut în 2009). Ghiciți care sunt cele două țări exceptate, care au refuzat și au oblinut o prelungire până în 2019... Franța și Germania”, a declarat pentru DeCe News, Gheorghe Pârvan, secretar general al Asociației Oamenilor de Afaceri.

Cu ochii spre Ucraina

”Am vorbit cu mai mulți colegi din mediul de afaceri, care sunt supărați din cauza situației cu Schengenul și cred ca un boicot ar putea să prindă. Am discutat cu niște colegi, la Iași, care se orientează spre Ucraina. De exemplu, era un investitor  care avea nevoie de un transformator și spunea ca nu o să mai cumpere de la o companie germană, ci de la una din Ucraina”, a declarat pentru DeCe News Adrian Izvoranu, secretar general al Alianţei Confederaţiilor Patronale din România (ACPR).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel