Black Friday 2016. Ce sume vor cheltui românii în "Vinerea neagră"

Crişan Andreescu / 16 noi 2016 / 16:03 Salveaza PDF Comentarii
black friday
Descriere foto: black friday

Circa 80 la sută dintre românii  intervievați intenţionează să cumpere produse aflate, în acest an, în promoţie de 'Black Friday', iar peste o treime dintre cumpărători vor aloca pentru acest lucru cel mult 500 de lei, arată rezultatele unui sondaj realizat de o platformă online de sondare a opiniei publice.

Conform sursei citate, în week-end-ul dedicat 'Black Friday' în România (18 - 20 noiembrie), 20% dintre români au în plan să cheltuiască între 500 şi 1.000 de lei pentru achiziţia de produse la preţuri reduse.

Totodată, 26% dintre respondenţi spun că vor aloca peste 1.000 de lei pentru achiziţia de produse, ponderea celor care şi-au bugetat cumpărături ce depăşesc această sumă fiind mai mare în mediul urban, ajungând la 28%. În plus, aproape 35% dintre români vor aloca 'Black Friday 2016' cel mult 500 de lei.

Sondajul relevă, de asemenea, că bărbaţii sunt dispuşi să aloce sumele cele mai mari, 30% dintre aceştia intenţionând să cumpere produse a căror valoare cumulată depăşeşte 1.000 de lei.

La polul opus, doar 20% dintre femei sunt dispuse să cheltuiască peste 1.000 de lei de Black Friday, iar 45% dintre femei optează pentru cumpărături cu o valoare de sub 500 de lei.

La nivel general, 80% dintre români şi-au exprimat intenţia să cumpere produse aflate la promoţie de 'Black Friday'.

[citeste si]

Sondajul iVox a fost realizat pentru evoMAG în intervalul 14 octombrie - 15 octombrie, pe un eşantion de 2.446 de persoane.

Sintagma 'Black Friday' apare pentru prima dată în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX, în Statele Unite ale Americii (SUA). Asocierea sărbătorii promoţiilor se face, la acel moment, cu criza financiară din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de 'Vinerea Neagră', care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoştinţei, a apărut într-un buletin de relaţii publice din anul 1961. Numele şi originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia.

În ianuarie 1966, se stabileşte definitiv titulatura de 'Black Friday', prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul oraşului. Este momentul în care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neîncăpătoare.

La nivel mondial, ultima zi de vineri din luna noiembrie dă semnalul începerii promoţiilor de sărbători, originea zilei cu mari reduceri de preţ fiind în SUA, unde prima vineri de după Ziua Recunoştinţei marchează debutul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă, iar retailerii oferă discounturi semnificative.



Te-ar putea interesa




Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26