Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642
sau la adresa de e-mail [email protected]

Bilanț Traian Băsescu. Ultima conferință de presă a președintelui României: Îi predau lui Iohannis o țară gata să intre în Schengen

DCNews Team / 20 dec 2014 / 17:43

Președintele Traian Băsescu a susținut sâmbătă, la ora 18:00, conferința de presă a finalului celui de-al doilea mandat, urmând ca mâine noul președinte al României, Klaus Iohannis, să preia efectiv atribuțiile de șef al statului.

DC News a transmis live text declarațiile președintelui Băsescu în timpul conferinței de presă de aproape 2 ore: 

Despre scopul conferinței de presă

Vreau să stabilim cum se desfășoară conferința de presă. Nu este o conferință de bilanț, este una de final de mandat, ceea ce nu înseamnă că o să iau să spun am făcut 88 de vizite în Europa, am parcurs atâția km. Aș vrea ca în câteva zone, românii să aibe punctul de vedere al președintelui care și-a terminat mandatul și poza reală a României, nu cea pe care o văd de multe ori deformată la tv, propovăduită de oameni care de multe ori nu utilizează date oficiale. Mi se pare extrem de important ca o astfel de poziție a președintelui să existe, cu recomandarea ca cei care se află deja prin studiouri gata să demoleze orice să citească documente oficiale ale UE, ale NATO, ai apoi să se pronunțe;

- Mulțumesc românilor pentru onoarea pe care mi-au făcut-o de a le fi președinte timp de zece ani;

- Temele pe care le consider vitale sunt trei: securitatea României, România și UE și statul de drept;

- când mi-am început mandatul în 2004 principiul pe care am înțeles să funționez acestea sunt instituțiile, acestea sunt legile, să le facem să funcționeze mai bine. Nu am plecat de la premiza că trebuie luate lucrurile de la capăt, pentru că este foarte greu să faci un asemenea lucru și neproductiv.

Despre securitatea României

- Fac afirmația, cu toată responsabilitatea, că românii trăiesc într-un stat sigur. Într-o lume în care atacurile teroriste sunt la ordinea zilei și le-ați văzut, în care Europa și NATO sunt formate din state ținte pentru teroriști, pentru atacurile cibernetice. România este o țară sigură datorită modului cum instituțiile ei funcționează;

- Dacă privim la ce se întâmplă în regiune, la agresivitatea vecinului nostru de la răsărit, a d-lui președinte Putin și a armatei sale, vă asigur că România este un stat sigur. Pentru România nu există riscul unei invazii, unei destabilizării proiectat la Moscova. Asta nu pentru că Putin nu este interesat de România, este. România este într-o alianță, are un parteneriat strategic cu SUA

- România a devenit un furnizor de securitate pentru multe alte state NATO;

- Furnizăm securitate prin scutul antirachetă de la Deveselu; 

- priviți ce se întâmplă în baza de la Kogălniceanu, sute de pușcași marini sunt gata să se constituie într-o forță de reacție rapidă;

- în momentul de față sunt luate decizii pentru crearea a două comandamente NATO pe teritoriul României și ele trebuie să devină operative până în 2016;

- din punct de vedere al securității, România este mai sigură ca niciodată, iar din acest punct de vedere mesajul meu către români este că suntem în siguranță;

- serviciile românești de informații, fie că vorbim de SRI, SIE sau Serviciul Armatei sunt totalmente conectate la serviciile de informații ale aliaților;

Despre parteneriatul strategic cu SUA și servicii

- Aș face o paranteză. Am văzut politicieni care spun că parteneriatul era din 2003, da, era o scrisoare a doamnei Albright către ministrul de Externe în care se vorbea de un parteneriat între SUA și România;

- Parteneriatul de care vorbesc eu e cel agreat la nivel de șef de stat între Obama și mine și care vizează nu doar securitatea, ci și cercetarea, economia, schimburi turistice, o paletă extrem de largă care trebuie pusă în practică până la ultima sa consecință;

- aș spune că din punct de vedere al Armatei, care încă mai trebuie dotată consistent, din punct de vedere al structurilor de securitate, intelligence, putem spune că România este un stat sigur;

- am convingerea că ultima legislație care vizează punerea la îndemnâna serviciilor de informații a accesului la internet și un control al operatorilor pe cartelele pre-pay este de asemenea o măsură care poate preveni atacuri teroriste și cibernetice la adresa României. Trebuie avut grijă mare, aici vorbesc despre modul în care se face controlul de informații, pentru ca niciodată nimănui să nu-i treacă prin cap să ajungă la abuzuri

- dacă la început eram o țară NATO, în momentul de față suntem o țară NATO credibilă;

- îl informez pe Dușa că am vorbit cu Juncker, care i-a cerut lui Moscovici să aibă o discuție cu ministerul Finanțelor pentru a găsi o soluție să mărească creșterile cu 3% pentru Apărare;

Despre locul României în NATO și UE

- din punct de vedere al securității, drumul normal al României este să se consolideze în poziția de aliat credibil și în mod deosebit în interiorul alianței să consolideze parteneriatul stretegic cu SUA;

- UE este singura opțiune viabilă pentru ca România să ajungă la prosperitate pentru cetățenii săi cândva. Ca și NATO, nu avem alternativă la UE, așa cum pentru securitate nu avem alternativă la NATO, tot așa, pentru creșterea nivleul de trai al românilor, nu avem alternativă la UE;

- Când am vorbit de UE au fost două subiecte reale: Schengen și absorbția fondurilor. Este o problemă care ține de guvern;

- eu am primit odată cu schimbarea mandatului d-lui președinte Iliescu am primit o Românie care terminase negocierile și avea o lungă listă de probleme care condiționau aderarea și trebuiau rezolvate în perioada 2004-2007. A fost marele efort cu stegulețele, pe mediu, pe transport, pe justiție;

- am avut onoarea să semnez la Luxemburg, în aprilie 2005, tratatul de aderare care a intrat pe urmă în procesul de ratificare al celor 25 de state membre. A fost un efort al guvernelor, și la 1 ianuarie 2007, cu toate cele 25 de state membre ratificând tratatul de aderare am devenit membri UE;

Despre momentul în care UE se putea rupe în două categorii de state

- a fost perioada crizei economice și trebuie să vă spun că atunci era un curent puternic în UE de separare a zonei euro de zona noneuro. În afară de lupta noastră a statelor noneuro, am avut șansa unei Germanii care n-a vrut o Europă cu două categorii de state și cu sprijinul Germaniei am obținut dreptul de a fi parteneri în toate măsurile care se iau pentru zona euro;

- așa se face că am adoptat "six pack" și "two pack". Așa se face că am devenit partener în zona euro plus. România a luptat să-și însușească exigențele pentru zona euro;

- dorința de a nu ne decupla de zona euro ne-a făcut tot opțional să adoptăm tratatul fiscal, acela care stabilește ca statele să-și garanteze dezvolatrea și prosperitatea din resursele pe care le produc; 

- respectând tratatul fiscal ne garantă o dezvoltare durabilă cu resurse credibile și cu îndatoriri care să fie destinate investițiilor și nu consumului;

Despre progresele economice ale României

- de la intrare în UE, și asta este poza de astăzi, România a făcut progrese formidabile, pe care nu le recunoaștem, dar ele sunt consemnate. Spre exemplu: rata inflațieie este de 1,4%, rata la dobânzile pe termn lung este de 4,8, cursul de schimb este într-o marjă mai mică de 15%, deficitul bugetar este sub 3%, datorie publică este 37,9%.

- astăzi, România îndeplinește criteriile de convergență de la Mastricht. Îi voi preda d-lui președinte Iohannis o țară care îndeplinește toate criteriile de convergență pentru intrarea în zona euro;

- spectaculos în raport cu situația medie din UE este ponderea industriei. Dacă la nivelul UE, ponderea industriei în PIB este de 17-18%, în România este de  peste 33%. Ea nu este o realitatea a acestui an, am privit evoluția pe ultimii zece, preponderent investițiile străine directe s-au făcut în producție;

- nu este o poză pe care am construit-o eu cu consilierii, aici la Cotroceni, eu doar am vrut o poză mai bună, dar asta s-a întâmplat în cei zece ani. Românii pot fi optimiști în ceea ce privește evoluția economiei României și implicit capacitatea economiei românești de a genera resurse pentru creșterea de trai a României;

- deși multe țări din UE au fost și încă sunt în criză economică, s-a întins criza economică pe 3-4-5 ani, România a avut doar doi ani din zece în care a avut o creștere econimică negativă. Anul 2009 și 2010;

Despre reformele din ultimii zece ani

- ne aducem aminte de reforma educației, a sistemului de pensii, care a nemulțumit pe mulți dar a fost așezat în funcție de contirbuțiile pensionarilor și s-au diminuat pensiile speciale, de asemena, reforma în justiție, o reformă stucturală extrem de importantă, materializată prin legea micii reforma, cele patru coduri;

- aici lucrurile trebuie să continue în consolidarea modului în care justiția funcționează, chiar dacă, trebuie să recunoaștem, justiția a devenit tot mai eficientă în ultima vreme;

- legea educației a fost bună, au fost câțiva pași făcuți înapoi, dar esența a rămas. A rămas acel sistem dual, care le dă șansa copiilor să aibă o meserie;

- așa spune câteva lucruri care eu cred că trebuiesc făcute, tot ca stat membru al UE și pentru a ne valoriza tot mai mult calitatea de stat membru UE:

- reforma în sănătate, are o lege pregătită dar sistemul de sănătate trebuie reformat. Ea se află și acum pe site-ul președinției, știu că nu-i dorită de sistem, dar ar pune în centrul sistemului de sănătate oamenii, la fel cum s-a încercat și prin reforma sistemului de educație, când s-a pus n centru tânărul;

- pentru modernizarea clasei politice de la noi avem nevoie de respectarea referendumului din 2009, în care populația a votat cu peste 30% un parlament cu 300 de parlamentari;

Despre reforme necesare în viitor

- avem nevoie de votul prin corespondeță tot pentru a ne consolida în interiorul UE. Este o mare nedumerire cum în România a fost posibil ca mii de români să vrea să voteze și să fie împiedicați de sistemul în care alegerile au fost organizate. Este un lucru care trebuie rezolvat cu prioritate pentru recredibilizarea României;

- cred că România are nevoie de o reformă a finanțelor publice. Nu vorbim de o reformă a ANAF, ci a  sistemul de taxe. Avem cea mai mare contribuție la bugetul de stat din taxa pe dorința de muncă, din TVA, practic din bani care sunt generați de cei care produc. Îmi permit să sugerez să se schimbe centrul de greutate de pe întreprindere și cetățean pe proprietate. Taxele pe proprietate în România sunt multe prea mici și mult prea mari taxele pe producție;

- cred că România trebuie să-și asigure independența energetică pentru ea și R. Moldova;

- cred că este esențial ca în numele democrației să se găsească soluții fiscale pentru mass-media, pentru presă. Sistemul fiscal, dar și realitățile economice, fac ca presa să fie mult prea încorsetată de interesele patronilor de presă. Un mediu fiscal favorabil presei este o soluție care ar duce la redobândirea independenței presei (...) ca opozant, s-ar putea să-mi fac o temă din acest lucru

- cred că vom deveni membri ai eurozonei mai devreme de 2019;

- într-o zi trebuie să ne hotărâm, vrem liberalizarea pieței de muncă sau nu. Este extrem de multă demagogie legată de ne pleacă medicii, IT-șitii, dar imaginați-vă o Românie care ar vea restricții pe piața forței de muncă;

- eu nu spun că este bine să plece specialiștii, dar libertatea de a munci oriunde este un bun extraordinar al fiecăruia. Este opțiunea mea dacă vreau să lucrez în România sau mă duc într-o altă țară unde pot primi un salariu mult mai mare pentru că acea țară își poate permite să plătească medicii mult mai bine;

- va veni și vremea refluxului și nu e foarte departe;

Despre justiție și statul de drept

- Pot afirma că România a făcut progrese uriașe din 2004 și până acum;

- progresele în justiție nu s-au datorat neapărat schimbării legilor, ci s-au făcut pentru că procurorii și judecătorii au simțit că sunt liberi, au simțit că nu mai au presiune pentru a adopta o soluție sau alta. Sunt convinși că nu li se poate întâmpla nimic;

- nu pot să nu-mi amintesc declarația unui important om politic care spunea nu avem toată puterea până când nu vom avea și justiția. Desigur, acel om trăia în altă epocă (referire la Voiculescu, afirmație pe care el n-a recunoscut-o niciodată)

- am fost conștient tot timpul că intervențile frecvente pe această temă, atacurile la instituții care nu-și făceau treba, la început atacuri la ICCJ, sunt de natură să-mi aducă prejudicii, dar am știut că dacă o să tac niciodată românii nu vor înțelege că aici este cheie evoluției noastre: justiția aplicabilă tuturor;

- poate că rezultatul din 16 noiembrie are una dintre explicațiile mici și faptul că românii au înțeles ce înseamnă riscul de a se opri procesul de consolidarea a independenței justiției;

- pot să afirm astăzi aici, în fața dvs, și o spun public, că nu a existat niciun dosar care a pornit pentru că a spus Băsescu procurorului sau judecătorului cum nu a existat niciun dosar care s-a oprit pentru că la mine a venit cineva;

- singurul dosar pe care l-am urmărit de la început până la finalizare a fost dosarul Hayssam. În rest n-am întrebat niciodată un procuror pe cine anchetezi

- poate asta e satisfacția supremă, că începând cu 17 noiembrie atât PSD cât și liberalii au profund în discurs statul de drept, independența justiției, le mai trebuie un timp să internalizeze treaba asta și să fie convinși că fără stat de drept România nu e stat democratic;

- pănă când cele două mari partide nu vor fi convinse că asta este soluția reală că asta e șansa României, dar și bine făcută, până când ei vor internaliza acest lucru și vor fi convinși că ăsta-i drumul, încă mai avem riscul pasului înapoi în justiție;

- așa cum eu am pus o virgulă după mandatele lui Iliescu și Constantinescu și după ale mele trebuie puse o virgulă, și nu punct și de la capăt;

Despre evoluția serviciilor

- aduceți-vă aminte de SRI din timpul d-lui Timofte, de SIE din timpul d-lui SIE, Vântu știa tot ce-l interesa de la SIE; SRI de azi funcționează pe aceleași legi, asta demonstrează că esența și aprecierea mea a fost corectă, nu schimbăm neapărat legile, schimbăm obictivele și oamenii. Sigur, aici nu nimerști mereu cu oamenii cel mai bine, dar esența este să nu schimbăm instituții, ci obiective și oameni;

Întrebări:

- Vreți să fiți premier? Acum am un singur gând, vreau acasă, astăzi l-am botezat și pe Răducu, am doi nepoței, mai vine unul în februarie. Cu siguranță nu o să fiu unul care să stea în casă. După ce ai fost președinte nu-ți vine să fii premier. Voi folosi un birou de la PMP, dar nu am însă proiecte politice;

- Corina Drăgotescu (România Tv): În doctrina Obama se spune că securitatea unei țări începe de la bunăstarea poporului său, dvs ați vorbit de instituții, nu ați vorbit nimic despre poporul pe care l-ați reprezentat 10 ani.

Dnă, ajunge, am înțeles întrebarea dvs inteligentă. România are o problemă, acum 25 de ani a ieșit din comunism, unde eram toți egali. Cea maid ezvoltată țară a lumii poate pleca de la această premiză, de la care, probabil, va trebui să plece și România cândva, că cel mai puternic element de securitate este prosperitatea propriului popor.  Singura condiție, singura opțiunea ca România să ajungă la prosperitate este apartenența la UE și respectarea regulilor UE.

- Nu mi-ați răspuns la întrebare

Dnă, vă mulțumesc, nu am programul președintelui Obama.

- B1 Tv: Cum definiți relațiile României cu Rusia?

La final de mandat ce mesaj să-i mai transmit, ne-am întâlnit de câteva ori. Mesajele noastre nu merg la Moscova, mai ales când vine vorba de Moldova;

- Radu Soviagny, jurnalist independent: În 2004 câștigați alegerile având patru obiective: agricultura, sănătatea, infrastructura și educația. După 10 ani în ce mod credeți că ați atins prioritățile? 

Îmi pare foarte rău. Aduceți-vă aminte că am câștigat cu sloganul Piețe în piața Victoriei

- Digi 24: Ce regrete aveți?

Nu eu singur am făcut stabilizarea României în interiorul NAT), dar le-am avut, nu sunt un merit al meu, ci al statului (...) Dacă vreți să fiu în partea de eșec, vă pot spune că simt o frustrare extraordinară că am avut ideea nefericită a introducerii votului uninominal, pentru că a fost un eșec total. Eșecuri mai am multe, dar ăsta a fost zguduitor. Revizuirea Constituției, de exemplu.

- Regretați numirea Alinei Bica?

Eșecuri cu oameni cred că pot face o carte, intră la lunga listă de oameni cu care am dat-o în bară. În afară de cei care au fost numiți pe funcț'ii, eu nu cunosc nici judecători nici procurori. E foarte greu să ai inspirația să numești un procuror. La dl Morar am plecat de la criteriul că a avut curaj să-l aresteze pe senatorul Ciupe, care era din partid cu mine. La Codruța Kovesi am cerut o listă cu toți procurorii șefi din teritoriu și câte dosare au trimis în instanță. Codruța la CV nu avea foarte multe dosare, dar 100% rată de succes, m-am uitat și că e femeie și cum eu am treaba sta cu femeile să fie promovate am zis o aducem...

- ZF: Vă reproșați că nu ați făcut suficientă presiune pentru cheltuirea banului public?

Totuși, ce ați vrut de la mine în acest zece ani? Când mă băgam pe un sector nu era bine că mă băga, în toate, acum cereți să mă ocup și de transporturi. Aș vrea să fie o chestune fair. O să-mi spuneți de ce n-am fost și ministrul Sănătății, al Mediului, șef al ANRP, sunt totuși doar un președinte;

- Adevărul: Ce ați fi făcut cu legea securității cibernetice, dacă ajungea pe masa dvs?

Am atenționat în expunerea mea că trebuie să existe un control pe accesul SRI în bazele de date ale operatorilor;

- Hotnews (Dan Tapalagă): Cine a făcut filajul la Paris?

Serviciile de informații s-au implicat prin dl Meleșcanu în campania electorală. V-am spus cu suficient timp înainte că același domn Meleșcanu, împreună cu prim-minsitrul au promovat o HG prin care se eluda CSAT, prin care domnia sa mi-a putut refuza accesul la informații;

Am primit raportul și este strict secret

- Antena3 (Sabina Iosub): Ați început mandatul cu familia alături, îl încheiați cu fratele în arest la domiciliu, ginerele, urmărit penal, fetele implicate în subiecte suficient explicate, cum ați ajuns aici și când veți explica aceste lucruri?

Băsescu: Imediat ce mă invitați la o emisiune unde nu aruncați toate minciunile

- Ați fost invitat de nenumărate ori și ați refuzat. Despre ce minciuni este vorba?

Băsescu: De exemplu, despre....

-  Mormanul de bani, ne puteți spune?

Băsescu: Da, dar n-o să vă placă...

- Știați despre mormanul de bani despre care vorbea Mircea Băsescu?

Băsescu: Aș vrea să fim decenți. Fratele meu nu a luat bani și dvs, Abraham și Bercea ați făcut o înscenare. E vorba de bani pe care i-a primit și îi dădea lui Bercea. V-a demonstra Justiția. Îmi permit să spun acest lucru acum

- Ce dovezi aveți?

Băsescu: Aș fi spus-o de când a apărut situația, că o știam, dar voi vorbi după ce îmi termin mandatul și eu cred că nu influențez justiția.

- Un scurt comentariu vă rog...

Băsescu: Next!

(Sabina Iosub termină de formulat o întrebare)

- Evz (Mircea Marian): Care a fost cel mai dificil moment din ultimii zece ani?

Băsescu: Indubitabil, când nu ne mai puteam împrumuta de pe piață sau ne puteam împrumuta cu dobânzi de-astea de 9-10-11% și când am fost puși în situația de a da afară într-o zi 200 de salariați din sectorul public ori reducem salariile cu 25%. Explicarea a fost catastofală, dar asta a fost realitatea.

Și ziua în care a fost arestat fratele meu

- Antena 3 (Ionuț Cristache): Antena 3 e aici? 

Băsescu. Cine? Nu înțeleg cine să fie aici. Vreți să repetați?!

- Antena 3 e aici?

Băsescu: Aaaa, Antena 3, dar ce, e televiziune? Eu știam că numai presa e aici

- E toată lumea, inclusiv noi

- Hotnews (Cristian Pantazi): Ce s-a schimbat în abordarea Rusiei?

Rusia este un risc pentru securitatea Ucrainei, a Republicii Moldova și a României

Rusia nu și-a schimbat dorința, ci putința.

- Prima Tv: Ce ați câștigat și pierdut ca om în acești ani? Cu se sentiment părăsiți Cotroceniul?

N-am niciun fel de părere de rău, am fost pregătit de la primul mandat să plec peste 10 ani. Am sentimentul că atât cât am putut, am făcut tot pentru a mișca lucrurile înainte, pentru ca România să avanseze, să se modernizeze; Nu plec cu niciun fel de regret, doar cu întrebarea oare puteam oare să fac mai mult? Sunt puține lucruri pe care le poți face fără un Guvern;

- România Tv: Cine ați vrea să vă aștepte acasă și unde va fi acasă? 

Știu de la SPP că cea din Mihăileanu nu poate fi folosită, dar deocamdată stau la Lac 3.

- Digi 24 (Elena Vijulie): Vă mențineți contraargumentele din 2009 împotriva lui Iohannis?

Obiectivul meu era un guvern cu care să putem face parte din reformele care s-au făcut. Asta am vrut, asta am obținut. 

Eu n-am fost un populist.

- Jurnalist independent: Dl Royce a fost la București anul ăsta și a spus nu putem să fim căpitanul unui tanc petrolier, dar putem naviga pe o marea liberă. Se poate ca navigatorul să influențeze căpitanul?

Exclus. Eu am ridicat această problemă și în actualul CoE, când s-a cerut reluarea Sputh Stream, iar eu m-am opus vehement acestui proiect. De ce, pentru că acționarul majoritar, OMV Petrom, și acest lucru l-am comunicat cancelarului Austriei și ambasadorului Austriei, așa cum vă spun. De fapt, South Stream e suprasusținut de OMV Petrom pentru că ar dori să pompeze gazul din Marea Neagră prin South Stream, ceea ce ar face din România, proprietara gazului care se extrage, o țară dependentă de infrastructura Gazprom. Ori din acest punct de vedere România nu poate accepta pentru că este aceeași problemă cu dependența de sursă unică, și dacă prin absurd s-ar face Guvernul României trebuie să fie la fel de clar și cu Exxon și cu dl Roiss, care Slavă Domnului va părăsi funcția din OMV de anul viitor, niciun metru cub de metru cub de gaz din zona economică a Mării Negre nu se exporta decât pe infrastructură românească cu prioritate acoperirea 100% a nevoilor României și a Republicii Moldova

- TVR: Ce criterii ați avut când ați numit-o pe Bica la DIICOT și dacă ați avut informații despre ANRP?

Categoric nu am avut informații. Nici nu știam că în consiliul de evaluare sau ce era erau reprezentanți ai tuturor ministerelor. Am numit-o cu multă încredere, recunosc, pentru că lucrase la Codul Penal și cel de Procedură Penală. Și știind că exact acelea vor intra în vigoare, am spus că este omul potrivit. 

- Cum de n-ați primit informații?

Nu avem câte un ofițer SRI în spatele primului român. Prima arestare la ANRP s-a făcut pe informația de la poltician dată mie, eu transmisă instituțiilor statului, s-a trecut la un proces de supraveghere și acel vicepreședinte care a fost arestat și apoi condamnat a picat într-o astfel de situație

- E Elena Udrea politicianul care v-a dat informația?

Nu vă pot spune.

- Dan Petre Popa (jurnalist independent): Ce părere aveți despre programul viitorului președinte?

Nu am analizat programul d-lui președinte Iohannis, cu scuzele de rigoare. Îi țin minte sloganul și îi las câteva lucruri bine făcute, să continue.

- În cazuri de forță majoră, dacă încetează mandatul d-lui Iohannis, ați participa din nou la alegeri pentru președinție?

Păi n-am dreptul prin Constituție, dar oricum îmi ajunge. Dar vreau să lămuresc un lucru. Indiferent care este sentința ICCJ, mandatul președintelui nu se poate întrerupe, pentru că există în Constituție situațiile în care se poate întrerupe, cu scuzele de rigoare, nu sunt prof. de drept constituțional.

- România Tv: Credeți că veți ajunge să dați explicații în fața judecătorilor sau procurorilor?

Vă garantez că sigur voi ajunge, și vă garantez că singur n-am încălcat legea, da? Dacă voi fi chemat, sigur voi ajunge, mă duc. Dar nu cred că există o singură încălcare de lege în activitatea mea nici ca ministru, nici ca președinte. Nu vorbesc de contravenții, am mai trecut pe roșu

- Kanal D: Cea mai fericită zi și cea mai nefericită.

Nu eu sunt genul să încep să mă tângui sau să sar de pe un picior pe altul de fericire. Am avut zile bune și zile rele. Ziua rea a fost cea în care am anunțat măsurile (de asuteritate - n.r).

- Adevărul: Este mai important dreptul la intimitate sau la siguranță?

Nu există imperativ mai mare pentru un șef de stat decât securitatea. Ce va spune oricare dintre noi, fie că sunt eu sau oricare șef de stat, va spune da, dar din aceste imperative să nu se facă abuzuri. Dacă aș fi președintele Obama aș spune să nu se mai facă;

- Revista Kamikaze (Alexandru Căutiș): Ați spus la un moment dat că veți deveni comandant de navă, și eu ca să vă ajut să vă găsiți mai ușor de muncă, voiam să mai povestiți o dată cum ați fi salvat dvs Titanicul dacă ați fi fost comandantul navei. La vreme respectivă nu mi-a mers camera, aveam doar audio.

Îți spun cum o face orice comandant acum. Iese pe aripa comenzii și vede că e în preajma unui ghețar, o simte cu fața

- Felicitări!

- Mediafax: Ce poziție aveți despre închisorile CIA?

Nu am nimic de comentat pe acest subiect, cu atât mai mult cu cât există o anchetă a Parchetului.

- Antena 3 (Iosif Buble): Cum vedeți evoluția ANI, DNA?

Cred că se vor consolida, poate la un moment dat trebuie puțin mai multă sobrietate. Spectacolul ăsta al judecării rechizitoriilor la Tv nu face bine justiției până la urmă. Trebuie găsite niște formule cu mai multă sobrietate. 

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.22