Băncile cad la pace cu consumatorii

Eduard Pascu / 05 Martie 2019 / 11:32 Salveaza PDF Comentarii

Mii de consumatori care aveau neînțelegeri cu băncile au ales să meargă pe mâna Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor. În urma discuțiilor, prin intermediul negocierilor, au fost obţinuţi 1,4 milioane de euro în beneficiul consumatorilor. 

Potrivit unui comunicat al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) în anul 2018 au fost înregistrate  1.300 de cereri față de 505 cereri depuse în anul 2017 și 235 de cereri depuse în 2016. Acestea au vizat soluționarea diferitelor divergențe în relaţia cu băncile sau IFN-urile.

"Rezultatele obţinute de-a lungul celor trei ani de activitate ne bucură şi ne demonstrează că, atât consumatorii, cât şi băncile, înţeleg tot mai mult avantajele negocierii prin intermediul unui conciliator desemnat de CSALB. Încrederea românilor în Centru se vede şi la începutul acestui an. CSALB a înregistrat în primele două luni din 2019 o creştere medie cu 50% a numărului de cereri pe săptămână. Dacă anul trecut aveam în medie 25 de cereri săptămânal, acum avem o medie săptămânală de aproximativ 40 de cereri", a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB. În cei trei ani de funcționare a a Centrului au fost obținuți în favoarea consumatorilor 1,4 milioane de euro. 

Băncile dispuse la negocieri

 

"Remarcăm un trend care vorbeşte de la sine despre interesul în creştere al băncilor pentru negocierea cu consumatorii, atât prin intermediul conciliatorilor CSALB, cât şi în mod direct. Noi oferim şi această alternativă care, iată, are rezultate îmbucurătoare: până în acest moment sunt 130 de înţelegeri amiabile bancă-consumator, după sesizarea CSALB. Pentru anul în curs, obiectivul nostru general este să diminuăm la mai puţin de 30% rata de respingere a cererilor de către bancă. Consider că este un obiectiv realizabil, cu atât mai mult cu cât avem deja bănci în cazul cărora rata de respingere a cererilor este între 18% şi 22%", a explicat Alexandru Păunescu.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

Te-ar putea interesa

Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.23