Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

EXCLUSIV  Autostrada Sebeș-Turda, o nouă AMÂNARE. Val Vâlcu a răbufnit: Se bat să înceapă construcțiile, nu să le termine. Asta e DOVADA

Lucrari - Foto ilustrativ
Lucrari - Foto ilustrativ

Primele două loturi ale autostrăzii Sebeș-Turda nu vor fi gata nici în 2020. Poate în 2021. Val Vâlcu și-a exprimat revolta față de situația dezastruoasă. 

Primul lot al autostrăzii A10 Sebeș-Turda nu va fi gata nici în 2020. Deschiderea se amână pentru primăvara anului viitor. Aveți un deja-vu când citiți asta? La începutul lui 2019, aflam că autostrada va fi gata până la finalul anului 2019. În octombrie anul trecut, aflam că nu mai există nicio șansă să se circule pe A10 în 2019. Totul se amânase pentru 2020. Acum, aflăm că va fi gata abia în 2021. Sunt două loturi. La lotul I lucrează italienii, iar la lotul II lucrează grecii. În octombrie anul trecut, lotul I era gata în proporție de 75%, iar lotul II 57%. Astăzi, primul lot al autostrăzii este la 90%, iar al doilea la 73%. Deși se susținea că ambele loturi vor fi gata până la finalul lui 2020, aflăm că nu vor fi gata până la finalul lui aprilie 2021. 

Marile companii europene se bat să înceapă construcțiile, nu să le termine

 

Jurnalistul Val Vâlcu a comentat situația: ”Indiferent cine a fost la guvernare, marile corporații occidentale care vin să construiască în România au întârzieri față de termenele de finalizare a proiectelor de infrastructură, în principal autostrăzi. E ceva defect în ADN-ul acestor operațiuni. Firmele românești nu numai că executau la timp, dar chiar și înainte de termen. Firmele românești se pare că nu au această problemă pe care o au marile companii din Europa. Se spune că nu-i poți discrimina, fiind piață comunitară, dar am putea pune criteriul să nu fi avut alte întârzieri în România. Se poate pune criteriul acesta, când tu nu-ți termini lucrările la timp? Se bat, le place piața românească, n-a zis nicio companie că nu mai vine în România, că nu pot lucra. Se bat să vină aici, dar se bat să ocupe șantierele, nu să le finalizeze. Numai în România întârzie și nu au nicio problemă cu asta. Le place în România, mai vin o dată. Unele companii spun că-și pată renumele pe piață mai mică sau au pierderi, dar se pare că aici numai câștigă, vin ca la borcanul cu miere. Probabil că mecanismul după care funcționează construcția de autostrăzi este greșit, finanțează și întârzierile. În mod normal, constructorul ar trebui să fie disperat să termine în termenul pe care și l-a asumat.”

Asta e DOVADA

 

Val Vâlcu subliniază că ”dovada corupției, delăsării funcționarilor, a prostiei, a incapacității administrative este viteza cu care se construiește în privat. Ai plecat din București, era fundație, când te-ai întors, zgârie-norul e gata... la privat. Se construiește în privat aproape ca pe vremea lui Ceaușescu. La stat, durează 30 de luni 16 km, autostradă de câmpie.” 

”Iată că și cu PNL la guvernare, care a schimbat șefi, șefuleți, întârzierile sunt la fel, în special la firmele occidentale. Dacă e așa de rău în România, de ce mai veniți aici, de ce vă bateți pe contracte în România? Înseamnă că și când nu se mișcă șantierul, tot le curge banul” este de părere Val Vâlcu. 

***Articolul prezintă o opinie***

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.24
YesMy