Atacuri de BLACK FRIDAY 2016. Avertisment pentru toți românii

Roxana Neagu / 16 noi 2016 / 12:36 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Specialiștii de la Kaspersky Lab susțin că în perioada sărbătorilor de iarnă, care începe, neoficial, cu Black Friday, atacurile de phishing cresc. 

Cercetările din anii trecuți arată că perioada sărbătorilor a fost marcată de creșterea atacurilor de phishing și a altor tipuri de atacuri.

”Un sezon de vârf în vânzări este, evident, unul cu activitate intensă și pentru infractorii cibernetici: retailerii au multe oferte greu de refuzat, iar utilizatorii vor să cheltuiască bani pe cadouri pentru ei înșiși, dar și pentru prieteni și rude. Așadar, în timp ce clienții de e-commerce își pun dorințe pentru reducerile care urmează, retailerii se pregătesc pentru creșteri masive ale numărului de vizitatori, iar deținătorii infrastructurii financiare – bănci și sisteme de plată – se pregătesc pentru creșteri majore privind numărul și valoarea tranzacțiilor, infractorii cibernetici își fac propriile pregătiri. Sau, cel puțin, așa s-a întâmplat în anii trecuți”, precizează Kaspersky Lab.

[citeste si]

Atacurile care vânează informații despre carduri cresc în această perioadă cu 9% față de restul anului. 

”Mai exact, rezultatul total înregistrat în 2014 de acțiunile de phishing financiar a fost de 28,73%, în timp ce în T4 procentul a fost de 38,49%. Dacă în 2015 34,33% dintre toate atacurile de phishing au fost financiare, cifra înregistrată de acestea în T4 a fost de 43,38% din total. Sărbătorile influențează tipul de ținte financiare pe care le au infractorii. Și în 2014 și în 2015, cercetătorii Kaspersky Lab au observat o creștere semnificativă (cu câteva puncte procentuale) a atacurilor de phishing împotriva sistemelor de plată și a magazinelor online. De asemenea, au crescut atacurile împotriva băncilor, dar mai puțin. Atunci când încearcă să fure date de plată, infractorii folosesc diferite metode: este posibil să creeze o pagină falsă a unui sistem de plată popular, să copieze site-uri ale comercianților online legitimi sau chiar să creeze magazine false 100%, cu oferte incredibil de bune”, mai subliniază Kaspersky Lab. 



STIRE RECOMANDATA

Te-ar putea interesa




Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26