Alimente care țin creierul tânăr. Bonus: Cei trei dușmani ”delicioși” ai creierului

Scutaru Cristina / 01 noi 2019 / 16:56 Salveaza PDF Comentarii
familie
familie

O dietă bună este cheia pentru sănătatea noastră în general și pentru creierul nostru în special.

"Alimentele reprezintă unul dintre puținii factori de risc pentru bolile neurologice pe care îi putem controla", a declarat pentru BBC Mundo dr. Gurutz Linazasoro, purtător de cuvânt al Societății Spaniole de Neurologie. Experții subliniază că nu există alimente magice, dar important este să avem un regim alimentar echilibrat.

Dieta mediteraneeană scade riscul de a suferi de Alzheimer și boala Parkinson. De asemenea, scade riscul de a suferi de boli cardiovasculare și scade riscul de obezitate care indirect afectează sănătatea cardiovasculară.

O dietă mediteraneană tipică include multe legume, fructe, cereale și produse bogate în carbohidrați, cum ar fi pâinea integrală de grâu, paste și orez brun. Conține cantități moderate de pește, carne albă și unele produse lactate. Se folosește și uleiul de măsline.

”Cheia este să mâncați sănătos, echilibrat și cu moderație", insistă expertul.


Având în vedere aceste recomandări, din punctul de vedere al funcționării creierului există mai multe alimente foarte importante. Să vedem o parte dintre ele:

1. Peștele albastru este bogat în acid docosahexaenoic omega-3 (DHA)

 


O dietă bogată în acest nutrient ”s-a dovedit că are o serie de beneficii, inclusiv o deficiență cognitivă mai mică și un risc mai mic de boli precum Alzheimer".

 

2. Citrice și legume

 


Sunt alimente bogate în vitamina C care, conform mai multor studii, sunt asociate cu performanțe cognitive mai bune. "Poate că se datorează funcției lor antioxidante", explică nutriționistul. De asemenea, și bananele sunt foarte bune.

 

3. Cacao pură și scorțișoară

 


Sunt alimente bogate în polifenoli, care ”au arătat rezultate interesante în prevenirea deteriorării cognitive datorită efectului lor antioxidant protejând neuronii", spune Ramón de Cangas.

 

4. Avocado

 


Avocado, împreună cu uleiul de măsline și alte surse de grăsime sănătoasă, ajută la prevenirea deteriorării cognitive tocmai datorită bogăției lor în acest tip de acizi grași, spune dieteticianul-nutriționist. 

 

5. Nuci

 


Nucile sunt surse excelente de proteine și grăsimi sănătoase. Sunt bogate într-un tip de acid gras omega-3 numit acid alfalinolenic (ALA), care ajută la scăderea tensiunii arteriale și protejează arterele. Acest lucru este bun atât pentru inimă, cât și pentru creier, potrivit Școlii Medicale din Harvard.

 

Cei trei dușmani ai creierului

 


Cheia tuturor acestor lucruri este varietatea, dar și moderația, a spus Linazasoro: "Nu are rost să mănânci două kilograme de nuci în fiecare zi".


"Nu există alimente miraculoase sau diete miraculoase, dar există alimente care sunt inamice ale creierului, cum ar fi sarea, zahărul și grăsimile trans (cele care se găsesc în alimentele procesate)", notează BBC MUNDO.

STIRE RECOMANDATA

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26