Alegeri proaste: Gustări pe care n-ai voie să le mănânci noaptea

Dana Lascu / 12 sep 2018 / 00:12 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Te uiți la film până seara târziu și ți s-a făcut poftă de o gustare? Unele delicii cu care te regalezi îți fac foarte rău. Iată o listă a celor mai proaste gustări pe care să le iei noaptea, dar și variante cu care le-ai putea înlocui. 

Gustările luate noaptea, înainte de culcare, pot fi foarfte periculoase pentru sănătate. Webmd.com a realizat o listă a celor mai proaste dar și a celor mai bune lucruri pe care le-ai putea mânca după ce s-a lăsat întunericul. Iată care sunt acestea: 

Cea mai proastă alegere: Felii de pizza

Ar putea părea tentant, dar orice este prea gras poate provoca arsuri la stomac, mai ales dacă vă culcați imediat după ce vă răsfățați cu asemenea delicii. O gustare care are mai puțin de 200 de calorii este soluția perfectă, în timp ce o felie de pizza poate conține și de două-trei ori mai multe.

Cea mai bună variantă: Un mini-sandwich cu curcan

Dacă simțiți nevoia să vă umpleți iar stomacul, o jumătate de sandwich din pâine integrală și o felie de piept de curcan fript sau fier e mult mai bună. Corpul digeră cerealele integrale mai încet, astfel încât senzația de foame nu va reveni. Și curcanul are triptofan, un aminoacid care vă provoacă somnolență. Dacă nu sunteți fan al cărnii de curcan, încercați unt de arahide sau de migdale pe pâine integrală prăjită. Atenție, însă, acestea două au multe calorii, așa că nu puneți un strat prea gros. Ambele conțin grasimi sănătoase care cresc nivelurile de serotonină, cea care vă ajută să vă relaxați.

Cea mai proastă alegere: Burrito de fasole și brânză

Să mâncați ceva gras și picant nu este o idee minunată înainte de culcare. Nu numai că puteți avea arsuri la stomac, dar, de asemenea, ați putea avea o mulțime de gaze, grație fasolei (care ar fi un supliment sănătos înainte de ora 18.00).

Cea mai bună variantă: Crackers din cereale integrale cu brânză

Dacă vreți ceva cu brânză, încercați o cantitate mică de sărățele din cereale integrale. Peste care puteți pune o lingură debrânză de vaci, care are, și ea, triptofan.

Cea mai proastă alegere: Chipsurile

Grăsimea și sarea sunt o combinație proastă, mai ales înainte de culcare. În plus, este ușor să exagerați și să mâncați prea multe, așa că ceea ce începe ca o mică „tratație" se poate transforma reăede în ceva periculos pentru sănătatea și talia ta.

Cea mai bună variantă: Popcorn

Atâta timp cât nu este fcut cu în unt sau super sărat, popcornul este o alegere destul de bună. Este făcut din boabe întregi și conține fibre, deci va fi mult mai satisfăcător decât chipsurile și vă va potoli foamea.

Cea mai proastă alegere: Prăjiturile și ciocolată

O cantitate prea mare de zahăr vă va da senzația de sățietate și de bine, dar doar pentru puțin timp. Când „febra" zahărului trece, o să vă simțiți prost și-n plus vă va fi greu să adormiți.

Cea mai bună variantă: Un baton Granola fără zahăr sau o banană

Acesta poate fi un bun înlocuitor pentru prăjituri, atâta timp cât verificați eticheta nutrițională. Asigurați-vă că batonul are proteine și fibre și nu prea mult sau deloc zahăr. Sau mai bine alegeți o jumătate de banană și o mână de migdale - ambele surse bune de magneziu, un mineral care vă poate ajuta să dormiți bine.

Cea mai proastă alegere: Înghețată

Înghețata, oricât de tentantă ar fi, conține grăsime și zahăr, care vă pot ține treaz. Dacă mai alegeți și un sortiment cu ciocolată, veți avea și cofeină, care o să vă țină cu ochii deschiși ore bune. Mai bine rezistați!

Cea mai bună variantă: Iaurt grecesc

Când doriți un tratament cremos aproape de miezul nopții, iaurtul grecesc, bogat în proteine, este o idee mult mai bună. Tăiați și puneți în el, dacă vă e poftă de ulce, niște cireșe sau zmeură, care au melatonină, un hormon care te ajută să dormi dus.



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26