În România, la IAR Ghimbav sau IAR Brașov, în parteneriat cu compania franco-germană Airbus Helicopters se vor produce elicoptere multirol H215M sau Airbus Super Puma, unele extrem de fiabile, care pot să intervină să salveze șase oameni, inclusiv pe timp de noapte din situații critice, cum a fost cazul camionului cu militari căzut în râpă.
Pentru a fi produs elicopterul, acesta necesită o comandă clară. Finlanda deja a comandat două elicoptere, poliția din Tokyo unul, piloții englezi îl descriu care pe o mașină nouă, dar România încă nu a dat niciun semn că ar vrea să facă o comandă în acest sens.
”Acest H215 a fost gândit ca să fie un preț cât mai prietenos, care se face prin niște lucruri, lansezi un număr de elicoptere. Încercăm să aibă un preț mai scăzut decât competiția ca să câștigăm comenzi. Încercăm să mișcăm, important e să dăm drumul la treaba aceasta. Că și MAI are nevoie de elicoptere, nu?” a spus directorul IAR Ghimbav, Neculai Banea, la DCNews LIVE. Decizia va fi politică.
”Probabil că mâine o să apară și un semnal”
”De aici plec la o întâlnire cu toți directorii generali din industria de aviație și inclusiv reprezentantul Airbus Helicopters. Dorim să stabilim principiile parteneriatului între noi, între societăți, astfel încât să avem un produs cât mai integrat în România, pentru că, integrând în România cât mai mult, și mentenanța va fi mai ieftină, făcându-se produsul în România, mentenanța se va face tot la acel agent economic și va fi mai ieftin. Avem întâlnire ca să mișcăm treburile, iar probabil că mâine o să apară și un semnal pe linia elicopterelor H215”, a afirmat Neculai Banea, directorul IAR Ghimbav, la DCNews LIVE. El a adăugat că nu e vorba despre un ”blocaj” privind lipsa unei reacții din partea Guvernului român, ci despre ”o decizie politică”.
”Ne batem să demonstrăm că existăm”
Anterior, directorul IAR Ghimbav a afirmat că ”noi deja am avut întâlniri cu Forțele Navale Române și una cu Forțele Aeriene Române. Am prezentat elicopterul, conceptul, astfel încât să-i determinăm să înceapă să dorească elicopterul. Noi ne dorim, împreună cu Airbus Helicopters să putem porni cu o comandă, să fim un exemplu și pentru alte țări. Ideea este ca în final acest H215 să se fabrice doar în România pentru întreaga piață mondială. Noi ne batem să obținem primele comenzi, astfel încât să demonstrăm că existăm și că avem un produs capabil să satisfacă cerințele”.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu