Medicii reclamă că Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) are noi probleme de funcționare. Autoritatea pentru Digitalizarea României a făcut precizări.
Termenul pentru repunerea în funcţiune a Ghişeul.ro, Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), Punctul de Contact Unic Electronic (PCUE) şi Sistemul Informatic de Atribuire Electronică în Transporturi (SIAE) a fost prelungit până miercuri, la ora 18:00, a anunțat Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR),
”Autoritatea pentru Digitalizarea României face următoarele precizări în contextul întreruperii serviciilor furnizate de platformele ADR SEAP, PCUE, SIAE și GHIȘEUL.RO:
Procesul de remediere a defecțiunilor apărute, ca urmare a problemelor din rețeaua publică electrică din dimineața zilei de 11 februarie, necesită un timp mai mare decât cel estimat inițial. Experții Autorității pentru Digitalizarea României sunt implicați în soluționarea problemelor, termenul pentru reluarea funcționalităților fiind azi, începând cu ora 18.00.
Subliniem faptul că sistemele (datele/fișierele) nu sunt afectate, dar prezentarea lor în Internet depinde de procesul de restaurare. Timp estimat pentru reluarea activității - ora 18:00. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat!
Având în vedere inconsistențele din data de 11.02.2025 ale infrastructurii tehnice de la sediul secundar al Autorității pentru Digitalizarea României din strada Italiană nr. 22, vă informăm că, pentru respectarea principiului tratamentului egal și asigurarea nerestricționată a accesului la procedurile de achiziție publică, toate procedurile online cu data limită de depunere 11-12.02.2025 ora 15:00, precum și fazele finale de licitație electronică cu date limită de depunere 11.-12.02.2025 ora 16:00, se amână pentru data de 13.02.2025, la aceleași ore de închidere”, a transmis Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Sunt afectate serviciile oferite pacienţilor, existând timpi mari de aşteptare în farmacii și cabinete. ”Patronatul Medicilor Specialişti cu Practică Independentă informează publicul şi partenerii din sistemul medical că Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) este nefuncţional, afectând procesarea serviciilor medicale şi a decontărilor prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Această situaţie generează dificultăţi semnificative în acordarea serviciilor medicale”, au transmis medicii specialişti cu practică independentă, miercuri, într-un comunicat.
Validarea şi raportarea serviciilor medicale furnizate pacienţilor asiguraţi, Verificarea calităţii de asigurat, Eliberarea reţetelor compensate şi gratuite, Emiterea şi validarea concediilor medicale.
”Astfel, solicităm autorităţilor competente să ia măsuri urgente pentru remedierea problemei şi să ofere soluţii alternative pentru a asigura continuitatea actului medical fără penalizări pentru furnizorii de servicii medicale şi pacienţi. Ne adresăm pacienţilor şi îi rugam să înţeleagă dificultăţile prin care trecem în aceste zile şi care ne afectează în egală măsură”, se mai arată în comunicatul citat.
În cazul în care au nevoie de servicii medicale, medicii fac apel la pacienți să se prezinte cu documentele necesare, respectiv card de sănătate, reţete anterioare, adeverinţe de asigurat etc.
”Eliberăm reţetele off-line şi vă solicităm înţelegere referitor la timpii de ridicare a acestora. Vă solicităm înţelegere referitor la timpii de aşteptare în cabinetele medicale din cauza duratei mari de semnare şi validare a consultaţiilor şi serviciilor medicale. Solicităm farmaciilor sa ajute pacienţii în eliberarea prescripţiilor medicale în sistem off-line urmând ca, în conformitate cu procedurile legale, sa fie validate ulterior”, au mai transmis medicii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News