A fost pusă semnătura pentru cea mai importantă autostradă din România. Este cel mai mare contract din istorie

Inquam Photos / George Călin/ Foto Ilustrativ
Inquam Photos / George Călin/ Foto Ilustrativ

Cel mai mare contract de infrastructură din România a fost semnat astăzi.

A fost semnat cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istorie, de 6,62 miliarde de lei. Cu acești bani, vor fi realizați 41 de kilometri din autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului Şi Nuşfalău, incluzând Tunelul Meseş. Contractul a fost semnat, joi, la Zalău, de către reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și cei ai asocierii Makyol - Ozaltin, în prezenţa premierului Marcel Ciolacu, a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi a oficialităţilor locale şi judeţene, conform Agerpres. 

Este ultimul tronson care nu era contractat din autostrada Transilvaniei. O perioadă de timp, cu adevărat, a fost o aplicare mult mai mare pe zonele în care România nu avea niciun fel de autostradă. Dar cu prezenţa noastră astăzi, de aici, am putut să arătăm foarte clar că nicio zonă a României nu va fi lăsată de noi. Dimpotrivă, toată politica a fost de a crea un echilibru. (...) Este un record. Este o zi istorică, aş putea spune, pentru că avem cea mai mare valoare contractată pe zona de infrastructură rutieră, peste şase miliarde de lei, mai exact 6,62 miliarde de lei, fără TVA”, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a completat: ”Vorbim de cel mai mare contract din istorie, semnat de noi la Ministerul Transporturilor, 6,62 de miliarde de lei, 41 de kilometri, incluzând acest tunel de aproape trei kilometri, Tunelul Meseş. Putem spune, în acest moment, că de la Nădăşelu până la Nuşfalău s-a intrat în ultima fază, cea de execuţie. De asemenea, pot să spun că şi de la Suplacu de Barcău până la Biharia, iarăşi a intrat în faza de execuţie. Un lucru despre asocierea care a câştigat. Avem experienţe pozitive cu ambele companii”. 

Una din firme a realizat autostrada de la Craiova la Piteşti, pe care au finalizat-o înainte de termen, iar cea de-a doua e una din companiile ce va construi metroul din Bucureşti şi, de asemenea, a câştigat toate cele patru loturi de la Sibiu la Făgăraş.

”Este, într-adevăr, un lot vedetă, pentru că tunelul Meseş este cel mai lung tunel rutier care s-a construit în România”

Preşedintele comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, Lucian Bode, a subliniat: ”Este, într-adevăr, un lot vedetă, pentru că tunelul Meseş este cel mai lung tunel rutier care s-a construit în România, de aproximativ trei kilometri şi va fi elementul simbol al acestui proiect şi o poveste inginerească pentru constructori. Aceşti 41 de kilometri, dintre Poarta Sălajului şi Nuşfalău, aflaţi în întregime pe teritoriul judeţului Sălaj, sunt esenţiali pentru legătura de la Nădăşelu, Poarta Sălajului şi până mai departe, la lotul executat şi dat în trafic tot o companie din Turcia, Nuşfalău - Suplacu de Barcău. Acest tronson, aşa cum ştiţi, este veriga care lipseşte pentru a avea continuitate de aproximativ 100 de kilometri pe autostrada Transilvania, între Nădăşelu şi Suplacu de Barcău, iar din 100 de km, aproape 80 de km sunt pe teritoriul judeţului Sălăj. Este o verigă importantă care, dacă nu este corect gestionată, poate învinge nepermis de mult obiectivul de finalizare a proiectului în integralitatea lui”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]
pixel