Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

10 obiceiuri zilnice pentru menținerea sănătății

Steluța Indrei / 08 iun 2018 / 11:43
romani sanatosi
romani sanatosi

Pentru a avea grijă de sănătatea ta, nu este întotdeauna necesar să îți schimbi radical stilul de viață sau să faci eforturi supraomenești.

Anumite gesturi simple și rapide pe care le poți face zilnic te vor ajuta să îți menții starea de bine.

Iată sfaturile de care trebuie să ții cont.

Clipește des

Clipim în mod natural pe tot parcursul zilei. Dar uităm adesea de acest gest atunci când ne aflăm în fața unui ecran, calculator, telefon. Consecințe: ochii se înroșesc, apare oboseala ocular sau sindromul de ochi uscat, informează doctissimo.fr.

Sfat: Efectuează din când în când acest exercițiu: clipește de trei ori rar, la interval de 2 secunde, apoi clipește de câteva ori rapid, iar în final repetă cele trei clipiri rare. Acest exercițiu permite hidratarea bună a ochiului, deoarece pelicula lacrimală acoperă întreaga cornee.

Spală-te temeinic pe mâini

Spălarea corectă a mâinilor permite reducerea cu 65% a riscului de a contracta un virus.

Trebuie să te speli pe mâini de fiecare dată după ce ai atins un obiect sau o parte a corpului care poate prezenta microorganisme transmisibile. Spălarea mâinilor trebuie să dureze minimum 30 de secunde și să se insiste asupra degetelor, unghiilor, să se clătească bine ambele părți ale palmelor. Timpul consacrat acestui gest este important căci permite eliminarea tuturor microbilor.

Nu asculta muzică la maximum

Urechile noastre pot suporta până la 55 de decibeli, fără daune. Însă atunci când utilizăm căști, volumul poate ajunge până 120 de decibeli, o intensitate periculoasă pentru structura internă a urechii.

Sfat: Respectă regula 60-60. Volumul în căști nu trebuie să depășească 60%, iar acestea nu trebuie purtate mai multe de 60 de minute fără pauză.

Perie nu doar dinții, ci și limba

Acest obicei simplu permite eliminarea unei mari părți din bacteriile responsabile de carii sau de miros neplăcut al gurii.

Sfat: Utilizează o periuță de dinți prevăzută cu suprafață pentru curățarea limbii. Așa cum îți perii dinții 2 minute, trebuie să procedezi și cu perierea limbii.

Înlocuiește zahărul cu miere

Produsele stupului – miere, polen, propolis, lăptișor de matcă – sunt adevărate elixir naturale care ne conferă energie și rezistență în fața solicitărilor zilnice.

Sfat: Consumă o linguriță de miere în fiecare dimineața, iar periodic poți face o cură cu polen sau lăptișor de matcă.

Râzi cât mai des

Râsul din toată inima constituie o terapie pentru minte și corp. Se spune că atunci când râzi, respiri fericire.

Sfat: Învață să îți păstrezi calmul și optimismul în orice situație. Râzi cât mai des posibil, dar e important ca râsul să fie sincer. Pentru a nu fi un râs forțat, gândește-te la un moment hazliu care ți s-a întâmplat, citește sau vizionează ceva amuzant.

Cel puțin 5 minute de exerciții fizice

Dacă activitatea profesională este preponderant sedentară, este important să faci pauze de câte 5 minute de mișcare.

Sfat: Ia-ți o pauză de mișcare la fiecare oră: urcă și coboară scările, întinde-te, mergi să cumperi ceva…

Exprimă-ți problemele în scris

Nu putem evita problemele de zi cu zi, dar le putem gestiona. Pentru aceasta, scrisul este o modalitate inteligentă.

Sfat: Scrie pe hârtie ceea ce te frământă. „Văzând” negru pe alb problema respectivă, creierul se eliberează și găsește mai repede soluții.

Câteva minute de meditație

Meditația este un nou trend în domeniul sănătății. S-a demonstrat că persoanele care deprind acest obicei beneficiază de un sistem imunitar puternic, sunt feriți de hipertensiune arterial și boli cardiace.

Sfat: Rezervă-ți 10 minute seara și dimineața în care să te relaxezi, să îți eliberezi sufletul și mintea de gânduri negative. Poți medita privind o floare, un nor sau pur și simplu închizând ochii. Exersată frecvent, această practică devine naturală.

Deconectează-te de la tehnologie

Seara, deconectarea de la ritmul alert de peste zi este esențială pentru a evita sindromul de stres sau burnout.

Sfat: Înainte de a adormi renunță la laptop, la telefon, la rețele de socializare. Toate acestea nu au ce să caute în dormitor.  

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy